تازه های سایت

کد مطلب: 43234
29. شهريور 1399 - 8:06
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند از اختصاص ۲۱ هزار متر مربع در نهاوند برای اجرای طرح ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسین متین امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان نهاوند ۹ قطعه زمین به مساحت ۲۱ هزار متر مربع متر مربع طی تفاهمنامه‌ای از سوی اداره راه و شهرسازی نهاوند در اختیار بنیاد مسکن این شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن به عنوان نهاد کارگزار برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن انتخاب شد گفت: با توجه به اینکه در شهرستان نهاوند بنیاد مسکن به عنوان نهاد کارگزار برای اجرای طرح ملی مسکن انتخاب شد برای تامین زمین مورد نیاز آن فاقد زمین مناسب بود که از سوی اداره راه و شهرسازی نهاوند ۲۶ هزار و ۷۲۴ متر مربع از مرغوبترین اراضی سازمان ملی زمین و مسکن که دارای کاربری مسکونی بودند به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شد که در نهایت ۲۱ هزار مربع متر مربع آن در اختیار بنیاد مسکن شهرستان قرار داده شد.

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند از صدور اسناد تک برگی برای این اراضی خبر داد و افزود: پس از معرفی زمین از سوی این اداره بررسی‌های میدانی و تهیه نقشه شمیم ثبتی برای تک‌برگی کردن اسناد اراضی به کمک کارشناسان اداره ثبت شهرستان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه اسناد تک‌برگی برای آنان صادر و مختصات قطعات برای عقد قرارداد کارگزاری با بنیاد مسکن به اداره کل صادر شد به پالایش متقاضیان مسکن ملی اشاره کرد و گفت: پس از نام‌نویسی متقاضیان در سامانه طرح، کار پالایش یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی لیست واجدین شرایط به اداره کل استان معرفی شد.

متین به قیمت‌گذاری زمین‌های واگذار شده پرداخت و گفت: با توجه به مفاد بخش‌هایی از شیوه‌نامه طرح با عنوان روش‌های واگذاری زمین به منظور فروش اقساطی بهای زمین به متقاضیان، قیمت عرصه مورد واگذاری توسط هیات سه نفره‌ای از کارشناسان رسمی دادگستری تعیین و به اداره کل متبوع ارسال شود.

متین افزود: به منظور صدور پروانه ساخت و ساز تمام فرایندهای الزام در شهرداری تکمیل و محل اجرای طرح آماده‌سازی شده و تمامی مراحل اداری و قانونی اجرای طرح به انجام رسیده است.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه طرح اقدام ملی مسکن طرحی متقاضی‌محور است بنابراین به منظور کاهش سهم افراد از قیمت تمام‌شده مسکن، دولت یارانه خوبی را برای حمایت از دهک‌های پائین جامعه اختصاص داده که می‌تواند تعداد زیادی از خانوارها را صاحب خانه کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما