تازه های سایت

کد مطلب: 43229
28. شهريور 1399 - 8:32
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بازدید از مجتمع گلخانه ای روستای علمدار نهاوند عنوان کرد
وجود بیش از 140 هکتار گلخانه در استان/ برنامه‌ریزی برای احداث 500 هکتار گلخانه
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۴۰ هکتار گلخانه در استان وجود دارند و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سعی در ایجاد ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان داریم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در حاشیه بازدید از طرح احداث مجتمع گلخانه‌ای روستای “علمدار ” نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای ازجمله برنامه‌های جهاد کشاورزی در سطح استان همدان است و در این زمینه مطالعات زیادی انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طرح‌های گلخانه‌ای خوبی در استان در حال اجرا است که نمونه این طرح‌ها را در نهاوند می‌بینید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: مجتمع‌های گلخانه‌ای مانند طرح ۱۵ هکتاری روستای علمدار نهاوند زمینه‌ساز رونق تولید و ایجاد اشتغال هستند.

وی بیان داشت: در راستای کمک به این طرح‌ها آمادگی داریم و درصدد هستیم که سطح گلخانه‌های استان را گسترش دهیم.

رضوانی جلال افزود: در حال حاضر بیش ۱۴۰ هکتار گلخانه فعال در سطح استان وجود دارد و با اتمام طرح‌های نیمه کار این سطح افزایش خوبی خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای احداث بیش از ۵۰۰ هکتار گلخانه و مجتمع گلخانه‌ای در سطح استان نیز برنامه داریم که این طرح‌ها یا در حال احداث هستند یا در مرحله شناسایی و مطالعه می‌باشند.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان افزود: این طرح‌ها پیشرفت‌های خوبی دارند و امیدواریم به‌زودی این طرح‌ها که به‌صورت شهرک گلخانه‌ای هستند به بهره‌برداری برسند و استان همدان را به‌عنوان یکی از استان‌های پیش رو در این بخش در کشور معرفی کنند.

سالانه بیش از ۴۵ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان همدان تولید می‌شود که با اتمام طرح‌های نیمه‌کاره این رقم افزایش می‌یابد و می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در استان باشد.

با توجه به کمبود منابع آب، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یک ضرورت است و مسئولان نیز باید با حمایت‌های مختلف زمینه افزایش سطح زیر کشت این محصولات و کاهش مشکلات گلخانه داران را فراهم کنند.

دیدگاه شما