تازه های سایت

کد مطلب: 43227
27. شهريور 1399 - 23:01
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امسال دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا در بخش بهداشت و 10 تا 12 میلیون دوز در داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سیما سادات لاری ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه، متأسفانه روند نزولی ابتلا به کرونا، از نیمه شهریور متوقف شده و با شیب ملایمی در حال افزایش است، اظهار کرد: امیدواریم امسال با کمترین آمار ابتلا به آنفلوآنزا مواجه باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با اشاره به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت بیشتر از سال‌های گذشته، تصریح کرد: امسال دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در بخش بهداشت و ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز در داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد.

وی، با اشاره به جمعیت ۵۰ هزار نفری سالمندان و ۳۰۰ هزارنفری خانم‌های باردار ئر کشور یادآور شد: خانم‌های باردار، افراد مستقر در خانه سالمندان، بهزیستی و مشاغل پرخطر واکسن رایگان دریافت خواهند کرد.

لاری با تأکید بر استفاده از این واکسن برای افراد پرخطر هر خانواده مانند افراد زیر شش و بالای ۶۰ سال، خانم‌های باردار، افراد با بیماری زمینه‌ای، سرطان و شیمی‌درمانی، گفت: افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی، واکسن آنفلوانزا را با قیمت کمتر از ۵۰ هزار تومان از داروخانه خریداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تهیه واکسن برای همه امکان‌پذیر نیست اما در صورت بالا بودن تعداد متقاضیان، با ارز غیردولتی هم واکسن وارد خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در پایان با اشاره به ۴۱ پروژه نیمه‌تمام خوابگاه دانشجویی تصریح کرد: قصد داریم تا ۱۷ پروژه خوابگاهی را با رایزنی‌های صورت گرفته به پایان برسانیم که با این کار اسکان ۱۰ هزار دانشجو فراهم خواهد شد.

منبع: فارس

دیدگاه شما