تازه های سایت

کد مطلب: 43046
15. شهريور 1399 - 8:11
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: دومین کانون هلال در روستای باباقاسم از توابع بخش مرکزی نهاوند افتتاح شد و 5 خانه دیگر نیز به بهره برداری می رسد تا اعضای این خانه در شرایط بحران به کمک مردم اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی کیانی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیای بابا قاسم و تمایل اهالی نسبت تشکیل خانه هلال در این روستا لازم بود.

وی اظهار داشت:امروز با حضور معاونت عمران، فرمانداری، بخشدار مرکزی،دبیر کمیته بحران فرمانداری و مسئولین هلال احمر این خانه هلال افتتاح شد.

کیانی افزود:با توجه به برنامه ریزی که شده ان شاالله تا چند روز آینده ۵ خانه هلال دیگر در سطح شهرستان افتتاح خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: خانه هلال روستای بابا قاسم در بخش مرکزی شهرستان نهاوند با ۱۶۵۰ نفر جمعیت امروز افتتاح گردید و در این روستا بیش از۱۲۰نفر آموزشهای امدادی مخاطرات و کمک های اولیه را پشت سر گذرانده اند.

وی ادامه داد: انتخاب خانه هلال روستای باباقاسم با توجه به درخواست ها و انگیزه بالای جوانان روستا با توجه به مشارکت فعال آنها در تشکیل کلاس های امدادی و نیز در بحث گندزدایی روستایی و غربالگری صورت پذیرفت که امروز با حضورمسئولان و پرسنل، امدادگران و داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر و اهالی روستا افتتاح شد.

کیانی با اشاره اینکه در روستای سفید خانی نیز خانه هلال در چند روز گذشته افتتح شده بود، افزود: هدف از تشکیل  خانه های هلال تاکید بر آموزش تمام رده های سنی در روستا به منظور آمادگی و پاسخگویی مناسب در زمان حوادث و بحرانها است.

وی اظهار امیدواری کرد: نیروهای آموزش دیده امدادی به عنوان بازوان توانمند دهیار روستا به عنوان مدیر بحران منطقه بتوانند ضمن افزایش سطح آگاهی امدادی اهالی نسبت به خدمات رسانی لازم در زمان حوادث و بحران ها مفید واقع شوند.

دیدگاه شما