تازه های سایت

کد مطلب: 43015
12. شهريور 1399 - 15:58

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، صفحه اینستاگرام ویدئو کاست درباره مرگبارترین نبرد تاریخ نوشت: اول سپتامبر 81 سال پیش با حمله آلمان نازی به لهستان جنگ جهانی دوم آغاز شد 21 سال قبل‌تر معاهده ورسای بر آلمان که بازنده جنگ جهانی اول بود تحمیل شد. این معاهده آلمان را تجزیه و ملزم به پرداخت غرامت های سنگینی کرد.

رقابت فاشیسم آلمان و ایتالیا با دموکراسی غربی و مارکسیسم شوروی از دیگر انگیزه‌های جنگ بود جنگ جهانی دوم که حدود ۵ سال به طول انجامید، مرگبار ترین جنگ تاریخ است.

بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در جنگ شرکت کردند و روزانه 40 هزار نفر کشته شدند یعنی بیش از ۷۰ میلیون نفر کشته که ۵۰ میلیون نفر از آنها غیرنظامیان بودند از این میان حدود ۲۵ میلیون نفر بر اثر بیماری و گرسنگی تلف شدند.

شوروی با 27 میلیون کشته بیشترین تلفات را متحمل شد خسارات جنگ بصورت دقیق برآورد نشده، اما هزینه‌ها ۴ تریلیون دلار تخمین زده شده است یعنی روزانه ۲ میلیارد دلار رتبه نخست هزینه‌کرد متعلق به آمریکا با حدود ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه است.

آمریکا ابتدا از ورود به جنگ پرهیز داشت اما بعد فرصت را برای قدرت‌نمایی مغتنم یافت بعد از جنگ طرح وام مارشال برای بازسازی اروپا توسط آمریکا با یک شرط مطرح شد باید از مصالح و مواد آمریکایی استفاده می‌شد و این مواد با خطوط آمریکایی منتقل می‌شدند طرح مارشال آمریکا را به قدرت برتر اقتصادی بعد از جنگ جهانی دوم تبدیل کرد.

دیدگاه شما