تازه های سایت

کد مطلب: 42990
11. شهريور 1399 - 8:48
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از پیگیری جذب اعتبار ملی برای تداوم کاوش معبد لائودیسه خبر داد و گفت: میراث فرهنگی کاوش محوطه مسجد و امامزاده دوخواهران را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی در جلسه بررسی مشکلات مسجد دو خواهران و تعیین تکلیف کاوش معبد لائودیسه که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان برگزار شد در خصوص نوسازی مسجد دوخواهران، اظهار کرد: محله دوخواهران و پای قلعه زادگاه بزرگان و شخصیت های برجسته ای بوده است و این مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی و مذهبی از گذشته و قبل از انقلاب دارای جایگاه و اهمیت خاصی بین اهالی دوخواهران بوده است.

وی با اشاره به آسیب های و خسارات وارده به این مسجد با توجه به باران های سیل آسا در سال های گذشته، گفت: امروز بهترین فرصت است که هیئت امنای این مسجد با تعامل و هماهنگی اوقاف شهرستان و نظر کارشناسی میراث فرهنگی اقدام به تعمیر یا درجاسازی بنا کنند چرا که بر اساس گفته متولیان مسجد، شرایط فیزیکی بنا درسال گذشته ناامن شده و شرایط استفاده در ماه محرم را نداشت.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ادامه کاوش معبد لائودیسه نیز، گفت: به منظور ادامه عملیات کاوش معبد لائودیسه و تعیین تکلیف بنای مسجد دوخواهران لازم است میراث فرهنگی هر چه سریعتر نسبت به کاوش محوطه مسجد و امامزاده اقدام کند تا در صورت نبود سرنخی از معبد لائودیسه اجازه ساخت و ساز و مقاوم سازی مسجد دوخواهران صادر شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی ، شهرستانی پاسخگو تعیین تکلیف منطقه دوخواهران نخواهد بود، از پیگیری برای جذب ردیف ملی اعتباری برای ساماندهی محله دوخواهران خبر داد.

دیدگاه شما