تازه های سایت

کد مطلب: 42884
2. شهريور 1399 - 7:44
معابر و کوچه های شهرستان نهاوند این روزها حال و هوایی محرمی دارد و مردم با بیرق های سیاه بر سر درب منازل برای سرور و سالار شهیدان عزاداری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امسال مردم در مناطق کشور ماه محرم متفاوتی را تجربه می کنند و حال و هوای جدیدی از عشق و دلدادگی مردم مومن ایران اسلامی به شهدای کربلا ایجاد شده است.

مردم نهاوند نیز امسال با توجه به شرایط کرونایی کوچه ها و معابر شهر و روستا را سیاه پوش کردند و بیرق های عزا را بر سر درب منازل به اهتزاز درآورده اند.

هیئت های عزاداری نهاوند هم یا در محوطه باز تکیه ها مراسم عزاداری را برگزار می کنند یا با رعایت دستورات بهداشتی در محوطه باز مدارس برنامه های خود را اجرا می کنند.

مقبره شهدای گمنام واقع در بام نهاوند نیز این شب ها میزبان زائران و عزادارانی است که عاشق شهادتند و در کنار شهدای گمنام و عاشقان مکتب امام حسین(ع) مراسمات خود را اجرا می کنند.

مردم مومن نهاوند کوچه ها را مزین به پرچم های منقش به نام اهل بیت و شهدای کربلا کرده اند و نشان دادند که مراسم عزاداری تعطیل شدنی نیست.

عزاداران حسینی نشان دادند هم می‌شود عزاداری کرد و هم سلامت عزاداران را با رعایت دستورات ستاد مقابله با کرونا مدنظر داشت.

حضور جوانان مومن با شور و شعور حسینی در عزاداری ها با توجه به شرایط موجود بسیار شورانگیز و زیبا است.

سالمندان و عزیزانی که توانایی خروج از منزل را ندارند امسال برنامه های عزاداری را از رسانه ها دنبال می کنند و یا در جلسات خانگی با تعداد کم حضور  دارند.

احیای روضه های خانگی از دیگر تفاوت های محرم امسال با سال های قبل است و در این شهرستان خانه هایی که حیات بزرگی دارند میزبان عزاداران حسینی هستند.

مجالس عزاداری با همکاری روحانیون و مداحان و عزاداران امسال طوری برنامه ریزی شده است که در ساعت تعیین شده توسط ستاد کرونا به پایان برسد.

در ادامه تصاویری از حال و هوای محرمی شهرستان نهاوند را مشاهده می کنید.

دیدگاه شما