تازه های سایت

کد مطلب: 42868
1. شهريور 1399 - 8:30
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از تخریب سه فقره بنای احداثی غیر مجاز در باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کریم حاج باباعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث هر نوع بنا به صورت غیر مجاز در باغ‌ها و اراضی کشاورزی تخلف بوده و به عنوان تغییر کاربری غیر مجاز به حساب می‌آید با هماهنگی مقام قضایی و پس از هشدارهای لازم به متخلفین، با همکاری نیروی انتظامی و اداره راهداری سه فقره از بناهایی که در داخل باغ احداث شده بودند تخریب شدند.

وی افزود: با توجه به نمونه‌های مشابهی که در سطح شهرستان وجود دارد حکم تخریب 91 فقره از بناهای دیگر صادر شده که در آینده به اجرا درخواهند آمد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه در این راستا 200 پرونده تاکنون مختومه اعلام شده و یا اینکه بهره‌بردار به نحوی تغییر کاربری داده است افزود: قانون به صراحت اعلام کرده که هر گونه ساخت و ساز در داخل اراضی زراعی و یا باغی منوط به کسب مجوز از جهاد کشاورزی و سایر مراجع ذیصلاح است.

وی با بیان اینکه برای ساخت سازه‌های جدید قانونگذار یک سری شرایط را تعیین کرده است گفت: در قانون شرایط لازم اعلام شده اما خیلی از افرادی که برای مجوز مراجعه می‌کنند دارای شرایط لازم نیستند و خودسرانه اقدام به ساخت و ساز می کنند که نتیجه ان تخریب بنا می‌شود.

حاج باباعلی در پایان از باغداران خواست برای جلوگیری از تشکیل پرونده تخلف و اتلاف وقت دستگاه قضایی شهرستان و سایر دستگاه‌های مرتبط از هر گونه ساخت و ساز بدون مجوز خوددرای کرده و قبل از هر اقدامی مجوز لازم را از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما