تازه های سایت

کد مطلب: 42859
31. مرداد 1399 - 8:13
رئیس اداره امور عشایری نهاوند گفت: عشایر مستقر در نهاوند طبق پروتکل های بهداشتی به مناطق قشلاقی کوچ می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، ابوالقاسم بنی‌هاشمی اظهار کرد: به منظور پیشگیری از انتقال بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام کوچ، هماهنگی‌های لازم با مراکز امور عشایری مناطق قشلاقی به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه به منظور هماهنگی و کنترل عشایر هنگام کوچ جلسه‌ای بین این مرکز با مرکز عشایری دهلران که از مناطق هدف عشایر در فصل کوچ است برگزار شد افزود: در این جلسه که مدیران کل امور عشایری استان‌های ایلام،کرمانشاه  و فرماندار دهلران نیز حضور داشتند هماهنگی‌های لازم برای ورود عشایر به منطقه انجام گرفت.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند اضافه کرد: قرار شد عشایر هنگامی که به مناطق قشلاقی وارد می‌شوند باید از پنج کیلومتری شهر عبور کرده و وارد حریم شهرهای سر راه نشوند در غیر این صورت با آنان برخورد می‌شود.

وی افزود: مقرر شد به خانواده‌های عشایری مستقر در نهاوند اعلام شود که حتی‌الامکان گوسفندان و دام‌های خود را با ماشین به عرصه‌های منابع طبیعی مناطق مورد نظر انتقال دهند.

بنی هاشمی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۰ خانوار عشایری در ۹ عرصه منابع طبیعی شهرستان قرار دارند که تا ابتدای آذرماه در نهاوند حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما