تازه های سایت

کد مطلب: 4270
19. آبان 1391 - 7:53
به گزارش سایت گرو "سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند گفت: شش دوره آموزش فرش بافی از ابتدای سال جاری تا کنون به منظور آشنایی فرش بافان با شیوه های نوین در نهاوند برگزار شده است.

مجتبی رضاییˈ افزود:با توجه به اینکه شهرستان نهاوند از پتانسیل های بالایی در زمینه بافت فرش برخوردار است و یکی از استان های موفق در زمینه تولید فرش دست باف است لذا برای رونق بیشتر این صنعت، آموزش فرش بافی نوین با همکاری اتحادیه فرشبافان به اجرا درآمد.
وی گفت: دوره های آموزشی به مدت 60 روز کاری بر گزار می شود که در این زمینه تاکنون نزدیک به 200 نفر در کلاسها شرکت کرده و گواهینامه مهارت دریافت کرده اند .

وی گفت: هدف از برگزاری این کلاس های آموزشی ،‌آشنایی فرش بافان با سلیقه های جدید مشتریان خارجی و آشنایی با رنگ های بازار پسند و نقشه های جدید در فرش بافی است.

وی افزود: در این دوره بافندگان با روش های شناخت مواد اولیه مرغوب ،طرح ها و رنگ های جدید متناسب با سلیقه بازار و همچنین معایب احتمالی فرش ،بافت و نقشه خوانی آشنا می شوند.

رضایی با بیان اینکه یکی از اهداف توسعه صنعت فرش دست باف حمایت از مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار است افزود: به منظور اشتغالزایی بیشتر در این حرفه از سوی اتحادیه فرش بافان مواد اولیه به صورت رایگان در اختیار بافندگان قرار می گیرد .

وی گفت: شرکت کنندگان ضمن شرکت در آزمون و اخذ گواهینامه پایان دوره بر اساس تفاهم نامه ای که بین سازمان و مرکز آموزش فنی حرفه ای صورت گرفته در آزمون شرکت کرده و از مزایای بیمه بافندگان نیز بهره مند می شوند .

دیدگاه شما