تازه های سایت

کد مطلب: 4267
19. آبان 1391 - 7:49
به گزارش سایت گرو "همایش پیشگیری از اعتیاد با حضور مشاوران و مدیران مدارس متوسطه و با همکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش شهرستان نهاوند در کانون شهید باهنر این شهرستان برگزار شد .

مدیر شبکه بهداشت نهاوند روز پنجشنبه در این همایش گفت:

امروز پدیده اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی پیامدهای منفی زیادی را در ابعاد اجتماعی ،فردی ،اقتصادی و خانوادگی بر جامعه تحمیل کرده و با شیوع مواد مخدر صنعتی این پیامدها افزون تر شده است .
دکتر ˈعباس سلگیˈ افزود: با توجه به جوان بودن جامعه متاسفانه تعداد جوانان در گیر در اعتیاد زیاد است که در این زمینه باید دستگاه های مرتبط ، برنامه ریزی های فرهنگی داشته باشند .

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از جوانان ما در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند لذا نظارت بر خوابگاه های دانشجویی می تواند زمینه گرایش به مصرف مواد مخدر را در بین جوانان کاهش دهد .

وی بر لزوم جدیت بیشتر روسای دانشگاه های شهرستان در زمینه برنامه ریزی برای پیشگیری از مواد مخدرتاکید کرد و افزود: روسای دانشگاه ها از اعضای ثابت کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان هستند که می توانند نقش اثر گذاری را در این زمینه داشته باشند اما متاسفانه حضور آنها در جلسات شورا کم رنگ است .

وی نقش سیگار را در گرایش جوانان به مواد مخد بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: امروز سیگار به عنوان دریچه ورود به مواد مخدر است بنابر این باید توجه ویژه ای به بحث آموزش و آگاهی دادن به جوانان صورت گیرد.

وی همچنین بر نقش خانواده ها به عنوان اثر گذارترین عامل مقابله با اعتیاد تاکید کرد و افزود: خانواده ها با آموزش بیشتر و بالا بودن شناخت خود از مواد مخدر فرزندانشان را از اسارت در دام اعتیاد باز دارند .

 

دیدگاه شما