تازه های سایت

کد مطلب: 42635
13. مرداد 1399 - 7:21
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از فوت 7 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: 3 هزار 112 همدانی به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، منوچهر کرمی با اشاره به آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان، گفت: مجموع مبتلایان ویروس کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در استان همدان 3 هزار و 112 مورد است که متأسفانه از این تعداد 382 مورد از هم استانی‌های ما را به کام مرگ کشانده است.

وی بابیان اینکه 2 هزار 525 مورد از مجموع مبتلایان به این ویروس بهبودیافته‌اند، گفت: در حال حاضر بنا بر آخرین آمار تا شبانه‌روز گذشته 520 مورد بیمار کرونایی در مراکز درمانی  و بیمارستان‌های استان همدان بستری و تحت مداوا قرار دارند.

کرمی با اشاره به شناسایی 35 مورد جدید طی 24 ساعته گذشته و همچنین ثبت 7 مورد فوتی براثر کرونا در استان همدان با اشاره به آمارهای تفکیکی شهرستان‌ها، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های اسدآباد 98، بهار 227، تویسرکان 128، رزن 117، فامنین 35، کبودرآهنگ 183، ملایر 531، نهاوند 367، همدان یک هزار 328 مورد مبتلابه ویروس کرونا شناسایی‌شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر استان همدان در بحث شیوع ویروس کرونا به‌صورت کلی در شرایط پایدار قرار دارد که این مهم نتیجه تلاش مردم، صنوف مختلف و غیره در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بابیان اینکه هرگونه عادی انگاری و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم، کسبه و بازاریان و غیره می‌تواند موجبات بازگشت به شرایط هشدار و قرمز را فراهم آورد، گفت: استفاده از ماسک در درازمدت برای همه ما خسته‌کننده است اما باید با تغییر رفتار و سبک زندگی برای بقا خود و در امان ماندمان از خطر ویروس کرونا به شرایط موجود عادت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های کبودرآهنگ، تویسرکان، بهار، ملایر، و همدان در وضعیت قرمز؛ شهرستان فامنین در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند لذا از همه هم‌وطنان تقاضا داریم با رعایت فاصله گزاری فیزیکی، عدم حضور در اجتماعات پرخطر همچون عروسی و عزا، استفاده از ماسک و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان یاری گر کادر درمان باشند./برنا

دیدگاه شما