تازه های سایت

کد مطلب: 4254
17. آبان 1391 - 7:44
ایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس: مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از اختصاص 100 میلیون تومان برای تسریع در روند بازسازی برخی از بقاع متبرکه خبر داد.
مدیر اوقاف نهاوند:
نهاوند 25 بقعه متبرکه دارد / اختصاص 100 میلیون تومان برای بازسازی بقاع

پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس: مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از اختصاص 100 میلیون تومان برای تسریع در روند بازسازی برخی از بقاع متبرکه خبر داد.

خبرگزاری فارس:<br />
نهاوند 25 بقعه متبرکه دارد / اختصاص 100 میلیون تومان برای بازسازی بقاع

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی ظهر امروز در مراسم تجلیل از هیئت امنای بقاع متبرکه نهاوند اظهار داشت: بقاع متبرکه و امامزادگان، قطب‌های فرهنگی کشور هستند زیرا می‌توان با رعایت برخی اصول ساده و اجتماع‌پسند این مکان‌ها را به گونه‌ای مهیا کرد که همه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در آن اجرا کرد.

وی افزود: از آن جایی که یکی از سیاست‌های اصولی اوقاف کشور تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی است بنابراین آستان مقدس شاهزاده محمد از نوادگان امام موسی کاظم به قطب فرهنگی تبدیل شده است.

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند ادامه داد: در نهاوند 25 بقعه متبرکه در نهاوند و روستاهای این شهرستان وجود دارد که ماهانه حدود 4 میلیون تومان توسط خیران و مریدان اهل بیت به این بقاع کمک نقدی می‌شود که عمدتاً برای تجهیز، عمران و آبادانی آنها هزینه می‌شود.

وی از آغاز بازسازی پنج بقعه متبرکه در نهاوند طی سال 90 و 91 خبر داد و ابراز داشت: این مکان‌های معنوی و فرهنگی با هدف تقویت روحیه معنویت و ایجاد محیطی امن و آرام برای زائران، بازسازی می‌شوند که در حال حاضر بین 40 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیزی از اختصاص 100 میلیون تومان به صورت تسهیلات و وام قرض‌الحسنه برای تسریع در روند بازسازی برخی از بقاع متبرکه خبر داد و اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی استان، فصل کار و فعالیت عمرانی در نهاوند محدود است، به همین دلیل کارها باید سرعت بیشتری به خود می‌گرفت که این مهم نیازمند اختصاص اعتبارات بود.

وی گفت: به همین منظور 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت شد که به طور قطع در روند بازسازی بقاع متبرکه سرعت بیشتری ایجاد خواهد کرد.

دیدگاه شما