تازه های سایت

کد مطلب: 42506
4. مرداد 1399 - 8:27
معاون وزیر صنعت معدن گفت:شهریور ماه امسال انبار ۲۰ هزار تنی ذخیره روغن غرب کشور در نهاوند بهره برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، یزدان سیف معاون وزیر صنعت معدن در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی اداره غله نهاوند و تست اولیه ذخایر انبار روغن غرب کشور در نهاوند گفت: انبار ۲۰ هزار تنی ذخیره روغن غرب کشور در نهاوند شهریور ماه افتتاح می‌شود.

او افزود: پیش بینی ما تولید حدود ۵۰۰هزارتن روغن در کشور است که ۲۰هزار تن آن در انبار‌های غرب کشور در نهاوند ذخیره می‌شود.

یزدان سیف با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان دانه روغنی آفتابگردان و سویا را از کشاورزان خریداری کنیم، افزود: باید وابستگی با تولید بیشتر و با کیفیت‌تر وارادت در کشور را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: پیش بینی ما خرید بیش از ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان در کشور است و از آغاز فصل برداشت تاکنون بیش از ۶میلیون تن گندم تضمینی از کشاورزان تحویل گرفته شده و مطالبات آن‌ها هم در حال پرداخت شدن است.

سیف ابراز داشت: یکی از چالش‌هایی که داریم بحث مغایرت‌های کد ملی شماره حسابی که برخی از کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی در سامانه جامع ثبت کرده اند که موجب کندی سرعت در پرداخت پول به آن‌ها شده است.

او با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت توجه به اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل است عنوان کرد: از آغاز برداشت کشت دانه‌های روغنی تا به امروز بیش از ۲۶۴ هزار تن در مجموع محصول کشاورزان دریافت و خریداری تضمینی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما