تازه های سایت

کد مطلب: 42499
3. مرداد 1399 - 18:23
مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند بسیار خوب عمل کرده و رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

سال 92 مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از انجام اقدامات لازم به‌منظور تشکیل مجمع خیرین ازدواج در راستای ترویج ازدواج آسان و کمک به زوج‌های جوان در استان خبر داد و سال 94 مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند آغاز به‌کار کرد و به‌مرور این مجمع در سایر شهرستان‌های استان نیز فعال شد.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیران و ارائه این کمک‌ها در قالب جهیزیه به زوج‌های متقاضی و ارائه وام کم‌بهره با معرفی تعدادی از زوجین به بانک‌ها، ازجمله اقداماتی است که با تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان پیگیری و در راستای کمک به زوج‌های جوان انجام شد.

نهاوند یکی از شهرستان‌های موفق در تشکیل مجمع خیرین ازدواج و جمع‌آوری کمک‌های خیران و تهیه جهیزیه و ارائه اقلام مورد نیاز به زوج‌ها بوده که با توجه به فرا رسیدن روز «ازدواج» هم‌زمان با اول ذی‌الحجه روز پیوند مبارک حضرت علی (ع) و دخت نبی گرامی اسلام (ص)، به‌منظور آگاهی از اقدامات انجام‌شده در تسهیل ازدواج جوانان توسط مجمع خیرین ازدواج در همدان با معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج نهاوند گفت‌و‌گو کردیم.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن بیان اینکه در مجمع خیرین ازدواج خیران با میل و رغبت خود و بدون هیچ سود و منفعتی ورود می‌کنند، اظهار کرد: در همدان نیز مجمع فعال و چندین جلسه نیز با حضور مدیرکل ورزش و جوانان برگزار شد.

محرم روزبه به فعالیت این مجمع در معاونت جوانان سابق اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی تا قبل از شیوع کرونا در این حوزه انجام شد، اما با شیوع این ویروس و اعمال محدودیت‌ها، فعالیت‌های مجمع کمی کم‌رنگ شد.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: مجمع خیرین ازدواج شهرستان نهاوند بسیار خوب عمل کرده و رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی به عملکرد خوب مجمع خیرین ازدواج در شهرستان‌های ملایر و اسدآباد نیز اشاره کرد و افزود: روز شنبه جلسه‌ای با حضور رؤسای مجامع خیرین شهرستان‌ها به‌منظور ارائه گزارش عملکرد برگزار خواهد شد.

روزبه با بیان اینکه سال گذشته یکی از سال‌های خوب مجمع خیرین در همدان بود، تصریح کرد: دستیابی به اهداف طی سال گذشته راضی‌کننده بود.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل اوقاف و مجمع خیرین ازدواج در واگذاری مسکن به مدت دو سال به زوج‌های معرفی‌شده از مناطق آسیب‌پذیر اشاره کرد و ادامه داد: ارائه وام‌های قرض‌الحسنه بانک مهر به هر زوج تا پنج میلیون تومان طبق تفاهم‌نامه از دیگر خدمات بود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: پرداخت وام 18 درصدی تا سقف 50 میلیون تومان بدون سپرده و با ارائه دو ضامن از سوی بانک ملی طبق تفاهم‌نامه به زوج‌های معرفی‌شده نیز سال گذشته انجام شد.

وی تهیه جهیزیه توسط مجامع خیرین فعال در سطح استان را از دیگر اقدامات برشمرد و یادآور شد: در شهرستان نهاوند نیز تعداد بالایی جهیزیه کامل به زوج‌های متقاضی ارائه شد.

مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج نهاوند نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن بیان اینکه سال‌های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا فعالیت مجمع بیشتر بود، اظهار کرد: حدود یک‌هزار و 300 نفر از خیران نهاوندی را به این منظور شناسایی کرده و در بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شد.

علی کاویانی به برپایی گلریزان به‌صورت سه ماه یک‌بار و با حضور خیران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از حدود 350 خیر برای حضور در گلریزان دعوت و کمک‌ها جمع‌آوری می‌شد.

مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج نهاوند با اشاره به همکاری با یک مؤسسه در تهران به‌منظور تهیه اقلام مورد نیاز در تأمین جهیزیه، بیان کرد: کمک جمع‌آوری‌شده به مؤسسه اطلاع‌رسانی و اقلام مورد نیاز اعلام می‌شود و مؤسسه نیز به همان میزان اعلام‌شده کمک کرده و حمل کالاها تا درب مؤسسه در نهاوند رایگان است.

وی درخصوص چگونگی ثبت‌نام متقاضیان دریافت کمک از مجمع، یادآور شد: ثبت‌نام با اعلام خود زوج‌های متقاضی، معرفی توسط مسئولان و یا خیران انجام می‌گیرد و به‌صورت محرمانه راستی‌آزمایی انجام می‌شود.

کاویانی با اشاره به وجود حدود 50 پرونده در نوبت، تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم، 18 پرونده در اولویت نخست قرار گرفت که سعی بر ارائه هرچه سریع‌تر جهیزیه به آن‌ها داریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری به حدود چهار پرونده کمک پرداخت شده است، افزود: این کمک‌ها به میزان 26 میلیون تومان بوده است؛ چند روز گذشته نیز جلسه‌ای به‌منظور پرداخت جهیزیه 18 پرونده برگزار شد.

مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج نهاوند خاطرنشان کرد: فرش، اجاق گاز پنج‌شعله، سرویس قابلمه و آرکوپال، اتو بخار، پتو، کتری و قوری و ساعت دیواری از اقلام تأمینی در جهیزیه‌های ارائه‌شده است؛ به تعدادی از آقایان نیز یخچال ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز به 56 پرونده به میزان 181 میلیون تومان جهیزیه به زوج‌های متقاضی پرداخت شد، ادامه داد: طرح‌های ابتکاری به‌منظور کاهش هزینه‌های ازدواج نیز توسط مجمع انجام شد.

کاویانی ایجاد یک اتاق عقد در محل مجمع که خواندن خطبه در آن برای زوج‌ها رایگان است را ازجمله اقدامات ابتکاری برشمرد و اظهار کرد: با سه دفتر ازدواج در شهرستان هماهنگ شده و کارهای دفتری و اجرای عقد در این محل به‌صورت رایگان برای زوج‌های متقاضی که توانایی پرداخت هزینه ندارند، انجام می‌شود.

وی به همکاری آرایشگاه‌های زنانه با مجمع به‌منظور ارائه خدمت رایگان به معرفی‌شدگان اشاره کرد و گفت: یک گل‌فروشی نیز ماشین عروس این زوج‌ها را به‌صورت رایگان تزئین می‌کند.

مدیرعامل مجمع خیرین ازدواج نهاوند در پایان بیان کرد: از خیران و مردم نیکوکار شهرستان نهاوند درخواست داریم این مجمع را در انجام اقدام خداپسندانه مذکور یاری کنند.

این‌روزها با شیوع کرونا، افزایش تورم و قیمت اقلام اساسی مورد نیاز تشکیل یک زندگی اولیه برای جوانان، فعالیت بیش‌ازپیش تشکل‌هایی همچون مجامع خیرین ازدواج امری ضروری است؛ چراکه زندگی جریان دارد و جوانانی که از توان مالی کمتری برخوردار هستند، چشم امید به کمک خیران برای تشکیل زندگی دارند که این مهم تاکنون در همدان محقق شده و امید است با ورود هرچه بیشتر خیران به این امر خداپسندانه، شاهد کمک‌های بیشتری برای تهیه جهیزیه و ارائه این کمک‌ها به زوجین در همدان باشیم./سپهر غرب

دیدگاه شما