تازه های سایت

کد مطلب: 42497
3. مرداد 1399 - 18:17
باقری شکیب رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان همدان اعلام کرد دمای هوای استان همدان در اوایل هفته آینده به 40 درجه خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، باقری شکیب رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان همدان در گفت و گو با پانا گفت: موج گرمایی که از روز دوشنبه در استان همدان مستقر شده است از امروز افزایش پیدا کرده و اوج گرما در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: گرم ترین نقطه استان همدان معمولاً شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند هستند و در مرکز استان دمای معادل ۳۸ و ۳۹ درجه را شاهد خواهیم بود.

باقری شکیب ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان های اسد آباد، قهاوند و فامنین گرمترین نقاط استان با دمای بیشینه ۳۸ درجه و شهرستان بهار با کمینه دمای ۱۵ درجه خنک ترین شهرستان استان همدان بوده است و کمینه دمای امروز در همدان ۱۷ درجه و بیشینه دما به 36 درجه خواهد رسید.

باقری شکیب در ادامه گفت: در این روزهای گرم بهتر است مردم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و برای حفظ سلامتی خود، در ساعات گرم روز از حضور در فضای باز و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید و اشعه فرابنفش خودداری کنند.

باقری شکیب در ادامه گفت: جهت هرچه بهتر و دقیقتر شدن پیش‌بینی های هواشناسی، وجود رادار هواشناسی در استان ضروری است و در صورت وجود رادار می توان محدوده ۱۵۰ کیلومتر را پوشش داده و به برداشت داده های دقیق و پیش‌بینی‌های دقیق‌تر هواشناسی کمک کرد و در صورت تأمین اعتبار این رادار در استان نصب خواهد شد. همچنین وجود ایستگاه های ثبت بارش در استان همدان ضروری به نظر می رسد. هم اکنون ۹۰ ایستگاه ثبت بارش در سطح استان فعال هستند که از آنها فقط ۲۰ ایستگاه خودکار است و به همین دلیل ثبت بارش لحظه ای انجام نشده و کنترل و مدیریت سیلاب به طور کامل انجام نمی شود.

دیدگاه شما