تازه های سایت

کد مطلب: 42484
2. مرداد 1399 - 8:42
نماینده مردم نهاوند در مجلس،گفت: مردم نهاوند به ناچار برای درمان به شهرهای اطراف مراجعه می کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا شهبازی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی و در اولین نطق میان دستور خود، گفت: افزایش جمعیت نهاوند و نرخ بالای مهاجرت از شهرهای اطراف و در مقابل کمبود تجهیزات پزشکی از جمله سی‌تی اسکن، ام آر آی، آمبولانس و همچنین کمبود کادر درمانی خصوصا متخصص عفونی باعث شده مردم به ناچار برای درمان به شهرهای اطراف مراجعه کند از وزیر بهداشت و درمان تقاضا دارم در خصوص رفع این بی‌عدالتی در توزیع امکانات تجهیزات و کادر پزشکی اقدام کند.

وی، اضافه کرد: شهرستان نهاوند واحدهای تولیدی غیر فعالی دارد که متاسفانه یا به تملک بانک‌ها در آمده‌اند و یا به دلایل دیگر تعطیل شده‌اند از وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت اقتصاد تقاضا دارم با دعوت از ادارات ذی‌ربط مقدمات لازم برای راه اندازی مجدد این واحدها و اشتغال جوانان نهاوند را فراهم کنند.
 
این نماینده مردم در مجلس، گفت: شهرستان نهاوند در مسیر کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب کشور قرار دارد زائران اربعین حسینی از این مسیر به زیارت عتبات مشرف می‌شوند اما متاسفانه به دلیل فقر زیرساختی و جاده‌های غیر استاندارد شاهد افزایش حوادث رانندگی در این مسیر هستیم از وزیر راه و شهرسازی تقاضا دارم ضمن در دستور قرار دادن محورهای مواصلاتی شهرستان زمینه تکمیل پروژه‌های نهاوند، ملایر، فیروزان و کرمانشاه را فراهم کند.
 
شهبازی، عنوان کرد: باتوجه به توانمندی‌های طبیعی نهاوند و زمینه‌های افزایش محصولات کشاورزی و در مقابل فقدان صنایع تبدیلی بسیاری از محصولات تولیدی از بین رفته و خسارات سنگینی به مردم وارد می‌شود، از وزیران جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت درخواست دارم با ایجاد زیرساخت‌های صنایع تبدیلی مقدمات لازم برای سرمایه گذاران سرمایه‌گذاران و رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه را فراهم کنند.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز متاسفانه بنا به دلایل گوناگون میزان آسیب های اجتماعی در سطح جامعه در حال گسترش و رشد می باشد که این امر سرمایه‌های آینده کشور یعنی جوانان عزیز را هدف قرار داده، ضرورت دارد ضمن توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و توجه جدی به مباحث فرهنگی در زمینه پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها و اقدامات اساسی صورت بگیرد، شهرستان نهاوند نیز به دلیل عدم وجود امکانات اشتغال زایی و وجود زمینه‌های مختلف آسیب های اجتماعی در رنج قرار دارد، لازم است وزیر کشور در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را در دستور کار قرار دهد.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: استفاده از ظرفیت های تشکل های مردم نهاد، مراکز فرهنگی، پارک‌های تفریحی و ایجاد زمینه ارتقای نشاط اجتماعی و حمایت از صنایع اشتغالزا و زودبازده می‌تواند مدنظر قرار گیرد.
 
وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی عدم توجه ‌عده‌ای از تصمیم‌گیران به معضلات و مشکلات مردم باعث ایجاد زمینه های نارضایتی عمومی شده، لازم است کلیه مدیران و دست اندرکاران ضمن تقویت و نظارت بر بازار و قیمت ها و نیز رعایت حال ارباب رجوع با اخلاق بهتر نسبت به پیگیری امور تا حصول نتیجه اقدام کنند. در این خصوص از کلیه مدیران حوزه انتخابیه تقاضا دارند جدیت بیشتری در پاسخگویی شایسته به ارباب رجوع داشته باشند.
 
شهبازی با تاکید بر ابنکه از آقای نوبخت تقاضا دارم در همسان سازی حقوق بازنشستگان، فرهنگیان و طلب آنها در شرایط سخت دستور تخصیص داده و خوشحالی این قشر فراموش شده را فراهم کتد، عنوان کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه و همه‌گیری ویروس کرونا که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده از دولت تقاضا دارم به فوریت برنامه مدون و عملیاتی حمایت قاطع از اقشار آسیب پذیر جامعه را اجرایی نماید چرا که حمایت‌های صورت گرفته تا کنون به هیچ وجه کافی و قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: از فرمایشات روشنگرانه و ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس صمیمانه تشکر می‌کنم، تاکیدات ایشان از ابتدای سال تاکنون و در مناسبت‌های مختلف و نامگذاری سال به عنوان جهش تولید مسیر را برای قوای سه گانه، دستگاه اجرایی و نهادهای عمومی مشخص کرده است تا کلیه تصمیمات و اقدامات خود را در جهت تحقق این شعار انجام دهند زیرا برکات فراوانی برای مردم دارد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم علی‌رغم شرایط اقتصادی، تنگناها و فشارهای ناشی از تورم، گرانی و بیکاری وفاداری خود را به نظام ثابت کرده‌اند، تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری، سند چشم‌انداز، اسناد بالادستی و همچنین شرایط خطیر اقتصادی، تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا اهمیت و ضرورت جهش تولید و حمایت از تولید داخل را دوچندان می کند.
 
وی با اشاره به اینکه تحقیق جهش تولید الزامات و شرایط خاصی دارد، ادامه داد: دولت باید دست از بنگاه داری بردارد و فعالیت‌های اقتصادی را به مردم بسپارد، لازم است همانگونه که مقام معظم رهبری تولیدکنندگان را سربازان و فرماندهان جنگ اقتصادی می دانند آنان را تکریم و احترام کنیم، نگاه بدبینانه به تولید کنندگان منجر به بی اعتمادی مابین کارفرمایان و نظام می شود.
 
این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه باید بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مخل تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار بگیرد، عنوان کرد: بی ثباتی نرخ ارز سم مهلکی برای تولید کشور است که ضرورت دارد به فوریت ثبات را به بازار برگردانند و نحوه جبران نرخ بالای ارز را برای کاهش فشار  بر اقشار آسیب پذیر جامعه مشخص کنیم.
 
شهبازی، ادامه داد: به استناد ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجرا است لذا کلیه دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی ملزم به اجرای آن هستند تا هر روز شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی نباشیم، اجرای راهکارهای ارائه شده منجر به جهش تولید در کشور و به صورت خاص در شهرستان نهاوند می‌شود.

دیدگاه شما