تازه های سایت

کد مطلب: 42353
23. تير 1399 - 8:50
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: برخی از بانک‌ها، فروشگاه‌ها و حتی داروخانه‌ها موارد بهداشتی را در خصوص پیشگیری از کرونا رعایت نکردند که در این رابطه ۴۵۰ اخطار در اصناف و ۱۵ پلمب، ۱۱ اخطار به مراسم عروسی، ۶ اخطار برای بانک‌ها، و با یک داروخانه نیز برخورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، دکتر سیامک دانشور در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا و قرارگاه زیستی شهرستان نهاوند بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری در شهرستان تا این لحظه سیستم و کادر بهداشتی درمانی شهرستان مسلط به کار است و پتانسیل بهداشتی شهرستان به حدی است که می تواند این موضوع را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ یک بیماری نوظهور و چند ارگانی است و وظیفه درمان و پیشگیری آن همکاری و مشارکت مردم و سایر دستگاه‌های شهرستان را می‌طلبد، تاکید کرد: باید درک درستی از شیوع و خطر بیماری کرونا در بین جامعه به وجود بیاید، نگرانی در این حد برای مردم نیاز نیست، مردم را ناامید نکنیم، شایعه پراکنی و آمارهای کذب ندهیم و مردم نیز به سیستم بهداشتی اعتماد کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند در ادامه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا این لحظه هیچگونه کمبود امکانات دارویی، تخت، تجهیزات حفاظت فردی و متخصص نداشته‌ایم و با تمام قوا در حال مبارزه و پیشگیری با این بیماری هستیم و ظرفیت کنونی بهداشت و درمان شهرستان ۵ برابر ظرفیت حال حاضر است، که این ظرفیت بدون استفاده از نقاهتگاه‌ها و امکانات سایر ارگان‌های حمایتی است.

وی تاکید کرد: تمام کادر درمان پای کار هستند و فقط نیازمند مشارکت مردم در استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم و اگر همراهی مردم تداوم داشته باشد توفیقات بیشتری در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا خواهیم داشت، استفاده همه‌ مردم از ماسک ۹۸.۵ درصد ابتلا را کاهش می‌دهد.

دانشور افزود: برخی از بانک‌ها، فروشگاه‌ها و حتی داروخانه‌ها موارد بهداشتی را رعایت نکردند که در این رابطه ۴۵۰ اخطار در اصناف و ۱۵ پلمب، ۱۱ اخطار به مراسم عروسی، ۶ اخطار برای بانک‌ها، و با یک داروخانه نیز برخورد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما