تازه های سایت

کد مطلب: 42233
14. تير 1399 - 8:11
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: کار برداشت محصول جو و کلزا از ۲۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی نهاوند آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حاج باباعلی اظهار کرد: در سال زراعی جاری 8 هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت جو آبی ، ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت جو آبی و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز زیر کشت کلزا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کار برداشت محصولات یاد شده از ابتدای هفته جاری آغاز شده است گفت: تا کنون کار برداشت جو در سطح ۲ هزار و ۳۱۱ هکتار زمین آبی و ۴ هزار و ۶۱۲ هکتار زمین دیم و همچنین ۳۰ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از بکارگیری ۱۶۵ کمباین در کار برداشت جو خبر داد و افزود: به منظور برداشت محصول جو ۶۰ کمباین بومی و ۵۵ کمباین مهاجر از استان خوزستان به کار گرفته شده است ضمن اینکه ۵۰ کمباین کاه‌کوب نیز در این زمینه فعال است.

وی گفت: به منظور خرید محصولات تولید دو مرکز خرید در بخش خزل و مرکزی قرار دارد که کشاورزان می‌توانند محصول خود را به صورت آزاد و یا به شرکت‌های تعاون روستایی تحویل دهند.

حاج‌ باباعلی از فعال بودن یک گروه ناظر در این زمینه خبر داد و افزود: به منظور نظارت بر فعالیت کمباین‌های موجود یک گروه فنی در این زمینه نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: با توجه به وجود بیماری کرونا تمام رانندگان کمباین‌ها به ویژه کمباین‌های مهاجر و سایر عوامل انسانی پایش کرونا شده و از آنها تست گرفته شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در رابطه با برداشت محصول گندم نیز گفت: در حال حاضر هنوز از مزارع گندم شهرستان هیچ برداشتی صورت نگرفته اما برنامه‌ریزی‌های لازم شامل تجهیزات مورد نیاز و مراکز خرید گندم صورت گرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: امسال در مجموع ۳۵ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت غلات قرار گرفته که ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن متعلق به کشت گندم است.

حاج باباعلی در خصوص برداشت کلزا در نهاوند نیز گفت: شهرستان نهاوند یکی از شهرهای پیشرو تواید دانه روغنی کلزا در سطح استان و کشور است که با تولید این محصول نقش مهمی در خصوص بخشی از نیاز کشور به روغن را تامین می‌کند.

وی افزود: با توجه به راندمان بالای این محصول در سطه شهرستان و همچنین بارش‌های خوب سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۶ هزار تن کلزا از مزارع نهاوند برداشت شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: تمام محصول تولیدی کلزا توسط کارخانه روغن کشی واقع در این شهرستان خریداری و به عنوان محصولی با کیفیت روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

بازهم قصه هر ساله جهادکشاورزی نهاوند:نهاوند رتبه اول گندم و جو و کلزا و ۱۷ محصول تولیدی دیگر را دارد ولی عُرضه نداریم آنها را ملی کنیم.به مردم نهاوند خیانت می کنید و حقوق آنها را در کشور تضعیف.

دیدگاه شما