تازه های سایت

کد مطلب: 42016
26. خرداد 1399 - 8:36
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اعلام کرد: افزایش روند مبتلایان به کروناویروس از هفته گذشته در استان همدان آغاز شده و در حال حاضر آمار مبتلایان روزانه ما از ۱۰ نفر به بالای ۱۵ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، دکتر منوچهر کرمی درباره وضعیت حال حاضر استان در مواجهه با کروناویروس اظهار کرد: به طور کلی در استان از هفته گذشته روند افزایشی در موارد ابتلا به کرونا را داشتیم اما این روند افزایشی خوشبختانه به صورتی نبوده که همدان را دچار مشکل کند.

وی با بیان اینکه در وضعیتی قرار داریم که کاملاً الگوی بیماری ما متفاوت از گذشته است، ادامه داد: این روند افزایشی از تاریخ ۱۸ خردادماه آغاز شده و هنوز هم تداوم دارد به طوریکه یکی از مهمترین دلایل روند رو به رشد تعداد مبتلایان، افزایش شدید مراودات اجتماعی، دورهمی ها، برگزاری مراسم ها و مسافرت ها در فاصله تعطیلات عید فطر و نیمه خردادماه است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: این روند افزایشی در تمام شهرستان های استان وجود داشته اما در نهاوند، کبودراهنگ، فامنین و همدان با وضعیت متفاوت تری مواجه بودیم.

وی درباره آخرین وضعیت تعداد مبتلایان به این ویروس در استان بیان کرد: تعداد موارد کلی مبتلایان به کروناویروس در استان همدان ۱۲۰۶ نفر بوده که از این تعداد ۱۲۸ نفر فوت کرده و ۹۹۳ نفر ترخیص شدند و در حال حاضر نیز ۸۵ نفر با تست مثبت کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

 عضو هیئت علمی گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درباره تغییر شکل این ویروس مطرح کرد: در استان همدان از ابتدا در میان مبتلایان، علائم گوارشی مانند از دست دادن حس بویایی و چشایی مشاهده می شد اما عمده ترین علائم وجود سرفه، لرز، گلودرد و مشکلات تنفسی است و ما تغییر زیادی در شکل ویروس نداشته ایم.

وی درباره طغیان این ویروس در مناطق روستایی توضیح داد: طغیان یعنی بروز بیماری در افراد مرتبط با هم مثل اعضای یک خانواده متأسفانه در روستاهای شهرستان های بهار، فامنین و حتی مناطق شهری همدان با طغیان این بیماری مواجه بودیم.

کرمی با اشاره به نبود کمبود کادر پزشکی و درمانی در استان همدان بیان کرد: تعداد موارد بستری در بیمارستان ها هنوز با پلن A ما فاصله دارد و ما با استخدام پرستارهایی که از قبل انجام شده مشکلی در تعداد پرستار نداریم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: از میان تمام نیروهای خدماتی، بهداشتی، درمانی و پزشکی استان تاکنون ۱۳۰ نفر به کرونا مبتلا شدند.

وی درباره اینکه چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند، توضیح داد: براساس آمار ما، افرادی که تعامل و مراودات اجتماعی زیادی دارند، در بازارها فعالیت می کنند، متصدیان بانک ها، افرادی که با مراجعان در ارتباط هستند، خدمات ارائه می دهند و خانواده هایی که مهمان می پذیرند و در مراسم عروسی و عزا شرکت می کنند، بیشترین موارد ابتلا را دارند.

انتهای پیام

دیدگاه شما