تازه های سایت

کد مطلب: 41971
21. خرداد 1399 - 8:31
رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه یکی از زنبوداران باسابقه نهاوند قصد دارد رکورد جدیدی را در زمینه ثبت تولید عسل در سطح استان به ثبت برساند از پیش‌بینی رشد ۵۰۰ درصدی تولید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، منوچهر ترکمان اظهار کرد: سعید درویشی از زنبورداران نمونه و حرفه‌ای این شهرستان با بهره‌گیری از دانش روز و اصلاح نژاد ملکه زنبورعسل به پرورش ۳ هزار و ۵۴۰ کلنی با اشتغالزایی برای هشت نفر به طور مستقیم اقدام کرده است.

وی افزود: این زنبوردار تلاشگر با بهره‌گیری از تجارب خود در سال جاری پیش‌بینی کرده از هر کندو ۳۰ کیلو عسل برداشت کند در حالی میانگین برداشت او از هر کندو در سال گذشته ۱۰ کیلو بوده است.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: این تولیدکننده در سال گذشته مجموعا ۲۰ تن عسل برداشت کرده و با توجه به برنامه‌ریزی این زنبوردار پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به ۱۰۰ تن یعنی ۵۰۰ درصد رشد برسد که این مساله دور از ذهن نیست.

وی با بیان اینکه کارشناس امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از زنبورستان این زنبوردار بازدید کرده و شرایط مورد نظر برای معرفی او به استان برای انتخاب زنبوردار نمونه بررسی شده است افزود: این زنبوردار علاوه بر تولید عسل، ۴۰۰ کیلو گرده گل، برموم و ژل نیز تولید کرده و در پرورش ملکه و ارسال به سایر شهرستان‌ها نیز فعالیت دارد.

ترکمان در پایان گفت: از دیگر اقدامات این زنبوردار خوش‌ذوق نهاوندی ‌ کمک در اسکان  قانونی و رعایت فواصل زنبورداران مهاجر در  بخش زرین‌دشت در سال جهش تولید است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما