تازه های سایت

کد مطلب: 41932
18. خرداد 1399 - 13:20
رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: در بررسی‌های اخیر ۱۶ خانوار مبتلا به ویروس شناسایی شده‌اند که علت درگیر شدن آنها حضور در میهمانی‌های کوچک خانوادگی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی‌احسان خویشوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر سن افراد مبتلا به ویروس کرونا در نهاوند به سمت کودکان گرایش پیدا کرده که در این زمینه لازم است اطلاع‌رسانی‌های لازم به خانواده‌ها داده شود.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در نهاوند تا ابتدای خردادماه امسال ۲۷ کودک یک تا ۱۵ سال مشکوک به کرونا شناسایی شده‌اند که سه مورد آن مثبت بوده است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه از ابتدای خرداد تاکنون ۴۲ مورد کودک و نوجوان مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که ۱۰ مورد آن مثبت بوده است گفت: این آمار نشان می دهد که خانواده‌ها توجه خود را به فرزندان خردسالشان کمتر کرده و همراه خود به کوچه و خیابان برده و در معرض این بیماری قرار می‌دهند.

وی با اشاره به علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در نهاوند گفت: یکی از مهمترین علت افزایش مبتلایان به کرونا در این شهرستان طی روزهای اخیر طغیان‌های خانوادگی و حضور در میهمانی‌های کوچک فامیلی است که در این بین کودکان آسیب بیشتری می‌بینند.

خویشوند افزود: در بررسی‌های اخیر ۱۶ خانوار مبتلا به ویروس شناسایی شده‌اند که علت درگیر شدن آنها حضور در میهمانی‌های کوچک خانوادگی بوده است.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی هدفمند به خانواده‌ها گفت: مردم باید به حساسیت موضوع آگاه شوند و بدانند در صورتی که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند وضعیت از این هم که هست بدتر خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان نهاوند با توصیه به شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: استفاده از ماسک بهترین وسیله قطع زنجیره انتقال ویروس کروناست که لازم است شهروندان در تجمع چند نفره و یا حضور در خیابان از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما