تازه های سایت

کد مطلب: 41611
25. ارديبهشت 1399 - 8:14
به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج میرزا محمد سلگی بخش‌هایی از وصیت‌نامه این شهید والامقام منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، 14 فروردین امسال بود که جانباز عزیز و رزمنده شجاع دوران دفاع مقدس سردار حاج میرزا محمد سلگی آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست و رزمندگان و امت حزب‌الله نهاوند را در غم عظیمی فروبرد.

سردار میرزا محمد سلگی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، رئیس ستاد لشگر انصار الحسین (ع)، فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) و جانباز ۷۰ درصد و فرمانده گمنام عملیات مرصاد بود که مقام معظم رهبری به ایشان لقب شهید زنده داده بودند و مشتاق دیدار ایشان بودند و بر کتاب ماندگار «آب هرگز نمی‌میرد» تقریظ داشتند و پس از شهادت ایشان نیز پیام تسلیتی برای شهید سلگی صادر کردند.

مراسم تشییع و خاک‌سپاری سردار سلگی بنا به وصیت خود ایشان و تصمیم خانواده با توجه به شرایط کرونایی کشور غریبانه و شبانه برگزار شد.

امروز پنج شنبه چهلمین روز شهادت سردار سلگی عزیز است و قرار است مراسمی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر سر مزار شهید سلگی در گلزار شهدای نهاوند برگزار شود.

به مناسبت چهلمین روز شهادت این شهید والامقام بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید سلگی برای اولین بار توسط "پایگاه خبری گرو" منتشر می‌شود که در ادامه می‌خوانید.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْتَوْدِعُکَ الْیَوْمَ دِینِی وَ نَفْسِی وَ مَالِی وَ أَهْلِی وَ وُلْدِی وَ جَمِیعَ جِیرَانِی وَ إِخْوَانِنَا الْمُؤْمِنِینَ وَ الشَّاهِدَ مِنَّا وَ الْغَائِبَ عَنَّا)

«خدایا من امروز دین، جان، دارایی، فرزندان و تمامی همسایگان و برادران مؤمن خویش را از شاهدان گرفته تا غایبان به تو می‌سپارم».

امیر مؤمنان (ع) نظام و حکومت برای جامعه را همانند رشته تسبیح برای دانه‌های آن می‌دانند که بهره‌گیری از دانه‌ها بدون آن ممکن نیست، از همین رو در آموزه‌های دینی مطالب فراوانی درباره نظام اسلامی آمده است، ازجمله وجود حاکمی عادل در رأس حکومت از مسلمات دین اسلام شمرده‌شده است. چون مردمان این دنیا به آن نیاز دارند تا در امور دنیا و آخرت خود به آن پناه ببرند و اگر رهبری آگاه نداشته باشند در زندگی گرفتار و نابسامانی خواهند شد.

لذا در این راستا امام رضا (ع) فرمود: اگر برای مردم امام و رهبری توانا، امانت‌دار، نگهبان و پاک دست و عادل قرار داده نمی‌شد آئین و دین از بین می‌رفت. پس فقیه دانا، پرهیزکار به‌عنوان ولایت‌فقیه لازم است تا مردم از او پیروی کنند تا در سایه آن به دین و دنیای خود بپردازند.

پس با صدق دل عرض می‌کنم با نزدیک به ۶۰ و اندی سال عمر و چند دهه فعالیت مستمر در نظام مقدس جمهوری اسلامی باتجربه به این واقعیت، دریافتم که راه نجات دنیا و آخرت ما درگرو پیروی از ولایت‌فقیه و رهبری معظم انقلاب است؛ پس درگذشته، حال و آینده می‌طلبد به‌عنوان یک امر واجب برای حفظ وحدت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به این ریسمان الهی چنگ بزنیم و از آن پیروی کنیم.

پشت سر ولایت‌فقیه حرکت کنید که به یاری خدا پیروزی نزدیک است

در بخش دیگری از این وصیت‌نامه آمده است: نه انقلاب اسلامی دست از حق و مبارزه با باطل و ستم برمی‌دارد و نه دشمنان اسلام دست از توطئه و ظلم و ستم و چپاول برمی‌دارند و درنهایت یا باید باطل و استکبار از بین برود و تن به‌حق دهد یا ما باید مثل ارباب شهیدمان سیدالشهدا حسین (ع) به شهادت برسیم و از روی زمین برداشته شویم.

البته در طول این مدت وعده الهی با ما بوده و با دست‌خالی هم با حکومت تا بن دندان مسلح شاه طاغوتی و در هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم و هم در این چند دهه در مبارزهٔ بدون وقفه با استکبار جهانی و همه همراهان و هم‌پیمانان آن‌ها پیروز شده‌ایم.

وعده خداوند متعال تاکنون تحقق‌یافته است؛ پس ای امت شهیدپرور پشت سر ولایت‌فقیه و رهبر حسینی تبار انقلاب حرکت کنید که ان‌شاءالله پیروزی به لطف خدا و حمایت آقا و مولایمان امام زمان (عج) نزدیک است.

دیدگاه شما