تازه های سایت

کد مطلب: 41577
23. ارديبهشت 1399 - 9:30
کارشناسان بورس معتقدند برای حضور موفق و سودمند در بازار بورس باید با آگاهی، دانش و بدون شتابزدگی قدم برداشت و بدون توجه به شایعات صبر داشت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بعد از اعلام خبر آزاد سازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم سوالات و ابهامات زیادی در بین مردم ایجاد شد و مردم از طریق رسانه ها در پی یافتن پاسخ سوالاتشان هستند.

هرچند مسئولان در صدا و سیما و روزنامه ها و فضای مجازی نسبت به پاسخ سوالات مردم اقدام کردند ولی سوال اصلی و دغدغه مردم همچنان انتخاب روش آزاد سازی است که آیا روش مستقیم را انتخاب کنند یا روش غیر مستقیم را؟

بازار بورس با توجه به جذابیت هایی که دارد و این روزها نیز روندی صعودی به خود گرفته مورد توجه قرار گرفته است ولی کارشناسان، مردم را از ورود بدون آگاهی به بورس نهی می کنند که این نظرات باید مورد توجه مردم قرار بگیرد.

احمد جانجان یکی از کارشناسان اقتصادی در گفت و گو با ما گفت: عرضه سهام عدالت در بورس اقدام خوبی است که باعث تعمیق بازار بورس می شود.

مردم بدون توجه به شایعات، با آگاهی و دانش قدم بردارند

وی اظهار داشت: نکته قابل توجه این موضوع است که افراد تازه وارد باید دقت کنند و بدون توجه به شایعات، با آگاهی و دانش در این راه قدم بردارند.

جانجان گفت: عرضه سهام عدالت در بورس مانند یک اسفنج عمل می‌کند که نقدینگی را به خود جذب می کند و هرچه این نقدینگی بیرون باشد حباب است و صدمه می زند اما هرچه نقدینگی در ساختار این اسفنج جذب شد خیلی خوب است و بازار متناسب حجیم شده و خوب به پیش می رود.

این کارشناس اقتصادی با هشدار به افراد تازه وارد در بورس عنوان کرد: در بازار بورس باید صبر داشت و برای ضرر نکردن با دانش و آگاهی قدم گذاشت.

وی افزود: کسانی که تازه می خواهند به بورس وارد شوند نباید شتاب زده عمل کنند؛ چون بازار بالا و پایین دارد و نباید بی گدار به آب زد و باید با افراد متخصص و آگاه در امور بورسی مشورت کرد.

فعالیت ۴۹ شرکت بورسی در روش آزادسازی غیر مستقیم

اسلام خسروی مسئول تعاونی سهام عدالت شهرستان نهاوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بعد از آزاد سازی سهام عدالت توسط رهبر معظم انقلاب دو روش پیش روی سهامداران قرار گرفته که باید یک روش را انتخاب کنند و مدیریت و مالکیت سهام عدالت را از این به بعد تعیین کنند.

وی ادامه داد: روش اول به صورت آزادسازی مستقیم است که مختص افراد حرفه ای و فعال در بورس است و باید در این روش دقت شود تا افراد غیر آگاه ضرر نکنند.

خسروی افزود: افراد در این روش باید با اصول و مبانی بازار سرمایه آشنا باشند و عملیاتی کار کرده و خودشان در جهت افزایش رشد دارایی و کسب سود سالیانه، مالکیت سبد سرمایه شان را مدیریت کنند که این روش دارای ریسک است.

در روش آزادسازی غیر مستقیم، سهام عدالت افراد به شرکت های سرمایه گذاری استانی محول می‌شود

این کارشناس اقتصادی با اشاره به روش آزادسازی غیر مستقیم سهام عدالت گفت: در این روش، مدیریت و مالکیت سهام عدالت افراد به شرکت های سرمایه گذاری استانی محول می‌شود و این شرکت ها با داشتن نیروهای متخصص و آگاه به بورس نسبت به سبد گردانی سهام عدالت مردم اقدام می کنند.

وی ادامه داد: این شرکت های استانی با سازوکارهای خود در جهت افزایش و رشد دارایی و کسب سود سالیانه مردم اعمال نظر می‌کنند.

مسئول تعاونی سهام عدالت نهاوند با اشاره به ارزش نسبتا بالای سهام عدالت گفت: مردم باید از سهام های خود مراقبت و بدون عجله و با حوصله اقدام کنند و مواطب افراد سودجو باشند.

خسروی در پایان با اشاره به مطمئن تر بودن و کم ریسک تر بودن روش غیر مستقیم برای افراد تازه وارد در بورس گفت: در روش غیر مستقیم ۴۹ شرکت مهم و با ارزش بورسی حضور دارند و سالانه امکان معامله و خرید و فروش ۲۰ درصد از سهام عدالت وجود خواهد داشت و در روش مستقیم تعداد ۳۶ شرکت بورسی فعالیت می کنند.

مردم مراقب باشند و بدون آگاهی اقدام نکنند

 در فرصت باقی مانده تا پایان انتخاب روش آزادسازی، مردم باید به توصیه های کارشناسان و مسئولان توجه کنند و بدانند که بورس بازاری است که برای سوددهی باید صبر داشت چون این بازار بالا و پایین دارد.

کارشناسان با هشدار به مردم برای سرمایه گذاری بدون دانش در بورس اعلام‌ می‌کنند که برای سرمایه گذاری در بورس نباید دارایی های مورد استفاده مانند خانه و ماشین شان را بفروشند که این کار غلطی است.

به نظر می رسد حضور با دانش در بورس باعث ایجاد اشتغال می‌شود و با تامین سرمایه توسط مردم همه مردم در تولید مشارکت‌ می‌کنند و ریسک بین همه مردم تقسیم می شود و این روش یک سرمایه گذاری استاندارد است که همه در آن سهیم شده و بخشی از سهام این شرکت ها به مردم واگذار و مردم در سود این شرکت‌ها سهیم می‌شوند که اقدام مناسبی است.

گفت و گو از مهدی سهرابی

انتهای پیام/

دیدگاه شما