تازه های سایت

کد مطلب: 41487
17. ارديبهشت 1399 - 8:39
رزمایش کمک مومنانه پس از سخنان مقام معظم رهبری همزمان با سراسر کشور در شهرستان نهاوند به طور جدی دست انجام است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مردم هر منطقه از کشور عزیز ما ایران دارای آداب، رسوم و عقاید مختلفی در ماه مبارک رمضان هستند که ریشه در عقاید دینی و ملی آنان دارد، این آداب و رسوم بخشی از فرهنگ بومی هر منطقه و هویت آنان را نشان می‌دهد.

شهرستان دارالمومنین و عالم پرور نهاوند نیز با بیش از ۱۸۸هزار نفر جمعیت و۱۶۰ روستا در ماه مبارک رمضان، آداب و رسوم مخصوصی که یکی از مباحث فرهنگی، مذهبی، دینی و ملی در غرب کشور است.

مردم این دیار تاریخی هرسال با تدارک ویژه به پیشواز ماه مبارک رمضان می‌روند رسم های همچون پخت نان و کلوای محلی، قربانی کردن گاو و گوسفند، پخت حلیم، شله زرد و رشته، میهمانی دادن تازه عروس و داماد‌ها ، کمک به عمران مساجد و مکان‌های مذهبی، توزیع روغن و برنج در محله‌های فقیرنشین و دها رسم دیگر اشاره کرد.

اما امسال وجود میهمان ناخوانده و دشمنی شرور به نام کرونا شرایط را کاملا تغییر داد و نهاوندی‌ها برای مقابله با آن روش‌های خاص خود را مانند دیگر نقاط کشور به کار بردند.

به طوری که در سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در نیمه شعبان بانوان جهادی این شهرستان مورد تقدیر قرار گرفتند و همین انگیزه‌ای شده برای رزمایش مومنانه در ماه مبارک رمضان که در همین شروع با اقتدار کار را شروع و کرونا را مانند دیگر دشمنان شرمنده گذشت، فداکاری و سخاوت خود کردند.

رزمایش مومنانه نهاوندی ها کانون مهر و مودت شده است

با فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان و با توجه به شیوع ویروس کرونا ویژه برنامه‌های رزمایش مومنانه در نهاوند آغاز شد و حتی یکی  از اهالی شهر مقدس کربلا از کشور عراق هم به این ندای رهبر انقلاب لبیک گفت و نخستین کمک ۲۰۰سبد کالای خود را به افراد نیازمند و روزه دار نهاوند اهدا کرد.

وهاب رضایی مفرد رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) نهاوند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: از ابتدا شیوع بیماری کرونا این امام زاده تبدیل به پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی و کارگاه تولید ماسک شد و بعد از بیانات مقام معظم رهبری اجرای رزمایش «کمک مومنانه» در شاهزاده محمد (ع) نهاوند به شکلی منسجم در حال انجام است.

او در ادامه افزود: در مرحله اول ۴۰۰ خانوار نیازمند کمک معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان را دریافت می‌کنند.

رزمایش مومنانه نهاوندی ها کانون مهر و مودت شده است

رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) نهاوند با اشاره به این نکته که آستان مقدس شاهزاده محمد و علی (ع) نهاوند در محله قیصریه این شهرستان از گذشته تا امروز در کمک به خیرین جایگاه شاخصی داشته است گفت: به کمک هیئت‌امنا و خیرین شهرستان نهاوند در چندین مرحله جمع‌آوری کمک برای خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا در این آستان مقدس انجام‌شده است و بسته‌های غذایی در قالب رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان توزیع می‌شود.

رضایی مفرد افزود: با کمک خیران بخصوص خواهران گروه جهادی بقیه الله در آستانه ماه مبارک رمضان حدود ۵۰۰ خانوار نیازمند توسط این آستان شناسایی‌شده است که بسته‌های غذایی را دریافت می‌کنند.

او تاکید کرد : در صورت کمک خیرین بسته های بیشتری بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

رئیس هیئت‌امنای آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) نهاوند بیان کرد: بسته‌های غذایی ما شامل روغن، مرغ، چای، برنج، قند، پنیر و لپه هستند که تاکنون در چهار مرحله تقسیم‌شده است و در ماه پر خیروبرکت رمضان نیز بسته‌های جدید توزیع می‌شود.

رضایی مفرد ادامه داد:  در مرحله اول ۳۰۰ بسته  به ارزش ۳۰۰ هزار تومان، ۴۰۰ بسته میوه و ۴۰۰ بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز به خانواده‌ای نیازمندان اهدا شد.

رزمایش مومنانه نهاوندی ها کانون مهر و مودت شده است

اما نکته جالب دیگر لبیک گفتن یک شهروند عراقی در شهر مقدس کربلا به ندای مقام معظم رهبری در رزمایش مومنانه است که در آغاز ماه مبارک رمضان با دوست ایرانی خود آقای بهمن ساکی تماس می‌گیرد و ۲۰۰سبد کالا تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌کند.

ساکی هم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در نهاوند می‌گوید در سفر زیارتی با این شهروند عراقی دوست شدم و ایشان بار‌ها به ایران و نهاوند سفر کرد .

این خیر نهاوندی گفت: در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب یکی از اهالی شهر مقدس کربلا در کشور عراق برای روزه داران نیازمند و بی بضاعت ۲۰۰سبد کالا تهیه و در اولین روز از ماه مبارک رمضان بین آن‌ها توزیع کردیم.

این خیر افزود: این شهروند کربلا از دوستداران مردم ایران و بخصوص نهاوند می‌باشد و این کار را باهدف اتحاد مابین دو ملت دوست و برادر ایران و عراق انجام داده و به پاس قدردانی از حمایت‌های مردم ایران از ملت عراق در شرایط سخت این سبد کالا را ارسال کرد.
ساکی گفت: این شهروند و خیر عراقی در طول ماه مبارک رمضان چند سبد کالای دیگر هم برای روزه داران بی بضاعت نهاوند ارسال خواهد کرد.

رزمایش مومنانه نهاوندی ها کانون مهر و مودت شده است

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به توزیع ۱۰۰۰بسته حمایتی در نهاوند یادآورشد: پس از شناسایی نیازمندان و افراد بی بضاعت در شهر و روستا که بیش از ۴هزار نفر می‌باشند در مرحله نخست ۱۰۰۰بسته غذایی به ارزش ۳۰۰میلیون تومان بین آن‌ها توزیع شد.

او گفت: شناسایی و جمع آوری و ارسال کمک‌های خیران و مردم برای افراد نیازمند شناسایی شده در چند مرحله ادامه دارد.

گزارش از علی سهرابی

دیدگاه شما