تازه های سایت

کد مطلب: 41453
15. ارديبهشت 1399 - 7:32
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند گفت: کار مرمت حمام تاریخی حاج آقا تراب این شهرستان با اجرای فاز دوم و با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان اظهار کرد: کار مرمت حمام تاریخی حاج آقا تراب این شهرستان با اجرای فاز دوم و با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان پایان یافت.

وی با بیان اینکه فاز دوم مرمت این مکان در بخش جداره‌های داخلی شامل تزئینات و آهک‌بری است صورت گرفته که سخت‌ترین قسمت کار است گفت: کار مرمت فاز دوم زیر نظر کارشناسان مربوطه مدت پنج ماه به طول انجامید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه تعطیلات موزه‌ها و مراکز گردشگری به منظور پیشگیری از ویروس کرونا فرصت خوبی برای مرمت آثار تاریخی بود افزود: در حال حاضر کار نور‌پرداری داخل‌ حمام نیز در حال انجام است که پس‌ از اتمام‌ آن رسما مورد بهربرداری قرار خواهد گرفت و موزه مردم‌شناسی در فضایی جالب آماده بازدید گردشگران خواهد شد.

وی گفت: فار اول مرمت حمام حاج آقا تراب شامل مرمت جداره های خارجی و ‌تعمیر پشت بام در تابستان و پائیز سال گذشته انجام گرفت که در مجموع برای هر دو مرحله ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

جانجان از مرمت اولیه حمام گلشن این شهر خبر داد و گفت: حمام گلشن یکی از بناهای قدیمی و تقریبا مخروبه بود که چندین سال است در فهرست آثار باستانی شهرستان به ثبت رسید و در نظر است به مکانی گردشگری تبدیل شود.

وی تأکید کرد: به منظور اینکه سرمایه‌گذار رغبت به مشارکت در اجرای طرح داشته باشد از سوی میراث فرهنگی ۱۵۰ میلیون تومان جهت تعمیرات اولیه آن هزینه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به مزایای مرمت این مکان افزود: با مرمت این مکان علاوه بر اینکه یک فضای گردشگری به مراکز توریستی نهاوند اضافه شد از تخریب شدن آن نیز جلوگیری به عمل آمد .

وی در پایان از مرمت پل تاریخی نهاوند خبر داد و افزود: به منظور مرمت بخشی از پل لاغه که از پل‌های تاریخی شهرستان است و در اثر سیل سال گذشته بخشی از کناره آن دچار آسیب‌دیدگی شده بود مبلغ ۵۰ میلیون تومان هزینه شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما