تازه های سایت

کد مطلب: 41332
7. ارديبهشت 1399 - 10:51
رئیس اداره امور عشایر شهرستان نهاوند گفت: پنج اکیپ از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند با همکاری امور عشایری ورود زودهنگام دام‌های عشایر به مراتع و عرصه منابع طبیعی شهرستان نهاوند را کنترل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سیدابوالقاسم بنی‌هاشمی بیان کرد: براساس قانون و به منظور حفظ منابع طبیعی ورود دام‌های عشایر به مراتع شهرستان نهاوند تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه ممنوع است و با دامداران متخلف طبق قانون برخورد می شود.

وی اظهار کرد: جلوگیری از ورود زودهنگام دام به مراتع به این علت است که هنوز علف و گیاهان مراتع به مرحله گل‌دهی نرسیده‌اند و سُم دام ها باعث کوبیدگی خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی آن منطقه می‌شود.

رئیس امور عشایری شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند در شش ماهه نخست سال میزبان ۱۵۰۰ خانوار از عشایر غیربومی است که از استان های ایلام، لرستان و خوزستان به این شهرستان کوچ می کنند.

وی یادآور شد: مراتع شهرستان نهاوند ۹۳ هزار و ۵۸۱ هکتار است که با توجه به رشته کوه زاگرس در شهرستان نهاوند و مراتع غنی شهرستان حدود ۶۰ درصد از عشایر کل استان همدان در شهرستان نهاوند مستقر می شوند.

به گزارش روابط عمومی امور عشایری شهرستان نهاوند، بنی‌هاشمی در پایان گفت: عشایر این شهرستان سالانه ۴۰۰۰ تن گوشت قرمز و ۸۰۰ تن مشتقات لبنی اعم از شیر، کشک، پنیر، دوغ، ماست و پشم تولید می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما