تازه های سایت

کد مطلب: 41312
5. ارديبهشت 1399 - 12:07
یکی از مربیان فوتبال نهاوند، در این روزهای کرونایی سخت مشغول ضدعفونی و گندزدایی از محله‌های حاشیه‌ای نهاوند است وبا همکاری و تلاش اعضای باشگاه در بحث جمع‌آوری کمک‌های معیشتی و بسته‌های غذایی برای اقشار نیازمند فعالیت می کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در حال و هوای کرونایی این روزهای کشور قشرهای مختلف به هر طریقی که می‌توانند درصدد پشتیبانی از مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

این روزها در نهاوند عده‌ای مشغول ضدعفونی و گندزدایی از معابر و خیابان‌ها هستند وعده‌ای نیز مشغول توزیع کمک‌های مردم در بین اقشار آسیب‌دیده و نیازمند، بانوان نهاوندی نیز مشغول تهیه و تولید ماسک هستند.

در روزهای کرونایی که فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز و به ‌صورت دسته‌جمعی ممنوع بوده و باشگاه‌های ورزشی عملاً تعطیل هستند با مربی یکی از باشگاه‌های فوتبال نهاوند گفت‌وگویی در مورد کرونا، خاطرات خوب و بد سال گذشته و برنامه آینده فوتبال نهاوند انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

باشگاه یاران کورش نهاوند یکی از باشگاه‌های موفق فوتبال پایه در استان همدان است که توسط کورش قپانوری بازیکن نام‌آشنای فوتبال کشور و استان تأسیس‌ و بازیکنان زیادی را تحویل فوتبال استان داده و چندین سال است که عناوین قهرمانی فوتبال پایه در استان را به دست می‌آورد.

 

 

 

خودتان را معرفی کنید و از سوابق ورزشی خود بگویید؟

کورش قپانوری هستم متولد ۱۳۵۳ در شهرستان نهاوند دارای مدرک تحصیلی لیسانس آموزش ابتدایی هستم و فوتبال را از نهاوند با تیم میلاد شروع کردم و در تیم‌های پرسپولیس، بانک ملت، فرمانداری، پاس، گرین و احسان سپیده نهاوند بازی کردم.

بعدازآن در تیم‌های بزرگ کشور همچون سایپا تهران، نیروی زمینی تهران، صنعت نفت آبادان، هپکو اراک، فجر خرم‌آباد، الوند همدان، فجر کرمانشاه و چندین تیم دیگر در لیگ‌های مختلف کشور بازی کرده‌ام.

دارای چه مدرک مربیگری هستید؟

 سال ۱۳۸۱ مربیگری را شروع کردم در رده سنی پایه و تا به امروز هم کار خود را به‌عنوان مربی ادامه داده‌ام و مدرک A مربیگری فوتبال رادارم.

در چه رده سنی فعالیت دارید با چند شاگرد؟

علاقه زیادی به فوتبال پایه‌دارم و از بازیکن سازی بسیار لذت می‌برم چون شهرستان نهاوند استعدادهای بسیار خوبی دارد عاشق پرورش بازیکنان بااستعداد هستم.

باشگاه یاران کورش در حال حاضر در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان فعال است و جوانان بااستعداد نهاوندی در این باشگاه انواع تکنیک ها و تاکتیک‌ها را فرامی‌گیرند و در باشگاه الآن ۶۰ شاگرد دارم که برای حضور در لیگ استان تمرین می‌کنیم که در حال حاضر به خاطر کرونا تمرینات گروهی نداریم ولی برنامه‌های تمرینی توسط فوتبالیست‌ها در منزل تداوم دارد

.

 

بهترین اتفاق سال گذشته؟

بهترین اتفاق فوتبالی من در سال ۹۸ انتخاب ۸ بازیکن از تیم یاران کورش و پیوستن آن‌ها به باشگاه‌های مختلف کشور بود به‌طوری‌که امید زرینی به تیم نونهالان ایرانمهر تهران پیوست، علی مومیوند و رضا کامیار به تیم جوانان استقلال جنوب پیوستند، امیرمحمد چگینی به نونهالان پرسپولیس پیوست، عرفان زرینی و سهیل کرد با جوانان شهرداری همدان راهی لیگ کشور شدند، حسین گودرزی با تیم نوجوانان اکباتان همدان به لیگ کشور رفت و علیرضا صفری هم به تیم پاس همدان پیوست.

اتفاق مبارک و لذت خاصی دارد وقتی می‌بینم شاگردانم به باشگاه‌های مختلف قرارداد بسته‌اند و این باعث افتخار من است که می‌بینم شاگردانم پیشرفت می‌کنند

.

 

از اتفاقات ناگوار سال گذشته برایمان بگویید؟

 خبر شهادت حاج قاسم عزیز خیلی سخت و ناگوار بود و بدترین اتفاق غیرورزشی بود که در سال ۹۸ برای من افتاد و واقعاً این خبر برای من خیلی تلخ بود و بعد از شهادت حاج علی شمسی‌پور مربی خوبم در فجر همدان دوباره اشکم برای حاج قاسم سرازیر شد.

چه آموزش‌هایی به شاگردان ارائه می‌کنید و چه هدفی دارید؟

 هدف من نشان دادن مسیر موفقیت به نسل جوان است خیلی خوشحال می‌شوم وقتی برق شوق را در چشم پدران و مادرانی که فرزندانشان شاگرد من هستند را با موفقیت و پیشرفت فرزندان آن‌ها ببینم انگار دنیا را به من می‌دهند وقتی می‌بینم خانواده‌ها از موفقیت فرزندانشان لبخند شوق بر لبانشان می‌نشیند.

آموزش‌های من اول اخلاقی است و بعد فنی چون شخصیت بازیکنان را ساختن به نظر من اولین کار یک مربی است. 

ایمان و عبادت، نظافت شخصی، اخلاق‌مداری، احترام به بزرگ‌تر، رعایت اصول جوانمردی در همه‌جا، اهمیت به تحصیل و دانش‌افزایی و بعد هم آموزش فوتبال و در این راه تمام دانش خودم را با تمام وجود در اختیار آن‌ها قرار می‌دهم تا در فوتبال پیشرفت کنند

.

 

در این روزهای کرونایی چه‌کارمی‌کنید؟

الآن که تمرینات طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا تعطیل است و امیدواریم هرچه زودتر این بیماری نابود شود و زوال به حالت عادی دربیاید تا بتوانیم تمرینات را از سر گرفته و محیای حضور در میدان‌ها باشیم.

البته مبارزه با کرونا توسط باشگاه یاران کورش با همکاری بچه‌ها و حمایت بسیج رسانه شهرستان در حد توان انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم باری از روی دوش مردم در این شرایط برداریم.

کار خاصی برای مقابله با کرونا انجام می‌دهید؟

در شب و روز با یک سم‌پاش که بر روی دوش خود می‌گذاریم اقدام به ضدعفونی کردن محله‌های مختلف شهرستان خصوصاً جاهایی که ماشین نمی‌تواند به آنجا برود و محله‌های حاشیه‌ای اقدام می‌کنیم و از این کار لذت می‌بریم. چون ما خودمان را از مردم جدا نمی‌دانیم و در کنار آن‌ها هستیم تا کرونا را شکست بدهیم.

با همکاری و تلاش همکاران و اعضای باشگاه در بحث جمع‌آوری کمک‌های معیشتی و بسته‌های غذایی برای اقشار نیازمند در حدی که بتوانیم فعالیت می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر شر این بیماری از سر دنیا کم شود و ما هم باید هوای هم را در این شرایط داشته باشیم و به هم کمک کنیم

.

 

از خاطره‌های شیرین دوران ورزشی بگویید؟

 خاطره ورزشی شیرینی که دارم برمی‌گردد به مسابقات کشوری در ایلام تیم نوجوانان ما هرروز بازی می‌کرد و همه بازیکنان بعد از پنج بازی متوالی دیگر توان مسابقه با تیم گهر درود را نداشتند و تیم گهر هم همه تیم‌ها را با ۴ گل و ۵ گل برده بود که بازی آخر ما هم با این تیم بود من دیدم فردا با این بازیکنان خسته گهر حتماً ما را هم ۶ تایی خواهد کرد رفتم از داروخانه پودر “”ors خریدم و قرص سرماخوردگی کودک و آمدم خوابگاه بچه‌ها را جمع کردم و گفتم باید برای بازی با گهر درود خودمان را با پودرهای نیروزا قوی کنیم (با خنده) خلاصه پودرهای ors را با آب حل کردیم و با قرص‌های کودک به آن‌ها دادیم تا بخورند همه نفری چند لیوان خوردند و فردا بازی با گهر همه بازیکنان چنان مقابل این تیم بازی کردند که همه تعجب کرده بودند؛ نیمه اول محمدرضا گلپا که در حال حاضر بازیکن تیم ملی ناشنوایان است یک گل زد و چندین موقعیت از دست دادیم در پایان ۱ بر ۱ مساوی کردیم اما این خاطره همیشه با من است و یادم نمی‌رود.

از عناوین قهرمانی بگویید و چه برنامه‌ای برای سال جاری دارید؟

به یاری خدا امسال می‌خواهیم در سه رده سنی که داریم در لیگ استان حاضر شویم و حتماً در یک رده قهرمانی استان را هدف خواهیم گرفت چون قهرمانی درسته شهرستان و استان بسیار داشته‌ایم و ۱۰ سال است جز سه تیم برتر جوانان استان هستیم.

چه انتظاری از مسئولان دارید؟ ظاهراً به خاطر مسائل مالی نتوانستید در لیگ کشوری جوانان شرکت کنید؟

 در سال گذشته یک خاطره تلخ ورزشی هم داشتیم تیم جوانان ما به خاطر مسائل مالی و نداشتن اسپانسر و حمایت نشدن از سوی مسئولین ورزشی نتوانست به مسابقات کشوری اعزام شود و تیم سپیدرود رشت جایگزین یاران کورش نهاوند شد و واقعاً خیلی ناراحت شدم چون انتظار داشتم مسئولین شهرستان تیم را حمایت کنند.

 من از مسئولین شهرستان چه ورزشی و چه غیره ورزشی تقاضا دارم برای حمایت ورزش شهرستان وارد گود شوند نهاوند کارخانه سیمان به این بزرگی با درآمد عالی دارد اما متأسفانه هیچ سودی برای شهرستان خصوصاً ورزش نهاوند ندارد اگر مسئولین بخواهند حتماً می‌توانند از مدیران این کارخانه کمک‌های مالی خوبی برای این ورزش در حال نابودی نهاوند بگیرند.

وضعیت ورزش نهاوند کلی اگر در نظر بگیریم دیگر مانند گذشته پویا و موفق نیست تمام رشته‌های موفق ورزش نهاوند شدیداً افت کرده و بعضاً تعطیل‌شده مثل دومیدانی، هندبال، بدمینتون، بسکتبال و

وضعیت فوتبال نهاوند هم باوجود موفقیت‌هایی که به دست آورده زیاد جالب نیست این باشگاه‌ها خودشان هزینه می‌کنند و نه اداره ورزش و نه هیئت فوتبال هیچ‌گونه کمک مالی به تیم‌ها نمی‌کنند البته شهریارشمس ریاست هیئت فوتبال تلاش کرده و از چند خیر مبالغی برای کمک به تیم‌ها گرفته در حد پانصد هزار تومان که این مبالغ دردی از تیم‌ها دوا نمی‌کند.

وضعیت جایگاه فوتبال نهاوند و حرف آخر شما

جایگاه فوتبال در حال حاضر خوب است اما اگر حمایت نباشد این جایگاه از دست خواهد رفت استعدادهای ورزش بیشتر در روستاها هستند اما به دلیل مشکلات مالی جوانان روستا نمی‌توانند به شهر آمده و تمرین کنند من دعوت می‌کنم از این استعدادها اگر واقعاً عالی هستند به باشگاه یاران کورش بیایند تمام هزینه‌های آن‌ها را خواهیم داد حتی کرایه ماشین هرکسی در کل مجموعه شهرها و روستاهای نهاوند استعدادی می‌شناسد به ما معرفی کند تا باهم کمک کنیم شکوفا شود، بازهم می‌گویم اگر استعداد داشته باشد کلیه هزینه‌های چنین فوتبالیست‌هایی را باشگاه یاران کورش پرداخت خواهد کرد و در پایان تشکر از شما که ترتیب این مصاحبه را با بنده دادید.

گفت‌وگو از مهدی سهرابی

دیدگاه شما