تازه های سایت

کد مطلب: 41270
2. ارديبهشت 1399 - 8:30
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: اولویت امروز جامعه اسلامی و انقلابی ایران شرکت در رزمایش کمک مومنانه برای حمایت از خانواده‌های نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا است.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه گفت: مردم ایران اسلامی نشان دادند که در بحران‌ها و مشکلات پشتیبان یکدیگر هستند و شرایط کرونایی نیز یکی دیگر از عرصه‌هایی است که نیازمند همدلی و کمک به یکدیگر هستیم.

وی افزود: عده‌ای به خاطر تعطیلی کسب‌وکارها و گرانی دچار مشکل شده‌اند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب مردم را به شرکت در رزمایش مواسات و کمک مومنانه فراخواندند.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان گفت: این ماه فرصت خوبی برای کمک به نیازمندان جامعه است و با توجه به طرح اکرام ایتام امسال خانواده‌های جدیدی که از کرونا لطمه خورده‌اند نیازمند کمک و مساعدت هستند.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: برای اجرای طرح کمک مومنانه ستادی در کشور تشکیل‌شده است و سپاه، مساجد و پایگاه‌های بسیج در قالب اجرای این طرح فعالیت دارند.

وی بیان کرد: از تمام خیرین که در این مدت کمک کردند قدردانی می‌کنیم و در این شرایط باید به محرومین کمک کنیم تا از این بحران عبور کنیم.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به احادیث و روایات در مورد کمک به همنوعان گفت: کمک مومنانه از دستورات دین مبین اسلام است و هرکسی بتواند در این راه کمک کند خداوند جایگزین آن را به او می‌دهد.

حجت الاسلام مغیثی افزود: به یاری خدا مردم مانند دوران دفاع مقدس به پشتیبانی از مدافعان سلامت می‌آیند و محور جمع‌آوری این کمک‌ها مساجد، مصلاهای نماز جمعه و پایگاه‌های بسیج هستند.

وی با بیان اینکه در این شرایط کرونایی برخی از اقشار واقعاً آسیب‌دیده‌اند، گفت: در شرایطی که کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکا مشکل‌ساز شده است؛ اولویت امروز جامعه اسلامی و انقلابی ایران شرکت در رزمایش کمک مومنانه است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: در عرصه اجرای رزمایش کمک مومنانه همه عزیزان کمیته امداد، بهزیستی، خیرین و نیکوکاران و ستادهای مردمی مشارکت دارند و باید با بسیج و سپاه هماهنگی داشته باشند چون محوریت پایگاه‌های مقاومت و مساجد هستند که وظیفه اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری کمک‌ها را بر عهده‌دارند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما