تازه های سایت

کد مطلب: 4122
15. آبان 1391 - 7:07
به گزارش سایت گزو: علی اسدی‌منش‌ بعد از ظهردیروز در کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند اظهار داشت: در هفت ماه امسال در هر 24 ساعت 9 نفر در نهاوند متولد شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 69 نفر افزایش ولادت داشته‌ایم.
رییس ثبت احوال نهاوند:کاهش 52 درصدی ازدواج در نهاوند در سال 1391

رئیس ثبت احوال شهرستان نهاوند با اشاره به ثبت 647 واقعه فوت در سال جاری اظهار داشت: به طور میانگین در هر شبانه‌روز دو نفر در نهاوند فوت می‌کنند و ثبت واقعه فوت در این شهرستان 97 درصد است که ثبت بهنگام آن، نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مسئولان مراکز درمانی است.رئیس ثبت احوال شهرستان نهاوند از ثبت یک‌هزار و 453 واقعه ازدواج در سال جاری در نهاوند خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 52 درصد کاهش داشته‌ایم.

خبرگزاری فارس:<br />
کاهش 52 درصدی ازدواج در نهاوند

به گزارش  سایت گزو: علی اسدی‌منش‌ بعد از ظهردیروز در کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند اظهار داشت: در هفت ماه امسال در هر 24 ساعت 9 نفر در نهاوند متولد شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 69 نفر افزایش ولادت داشته‌ایم.

وی از ثبت وقایع حیاتی ولادت در نهاوند در موعد مقرر قانونی خبر داد و گفت: 99 درصد واقعه‌‌های ولادت در نهاوند به ثبت می‌رسند که یک درصد باقیمانده احتمالاً مربوط به جمعیت عشایر این شهرستان است که دسترسی کمتری به مراکز درمانی، بیمارستانی و شاید ثبت احوال دارند.

وی از ثبت یک‌هزار و 453 واقعه ازدواج در سال جاری در نهاوند خبر داد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 52 مورد کاهش داشته‌ایم.

اسدی‌منش با بیان اینکه 209 واقعه طلاق در این مدت ثبت شده است، افزود: در نهاوند از هر هفت واقعه ازدواج یکی از آنها منجر به طلاق می‌شود که نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه هستیم.

سرپرست فرمانداری نهاوند نیز در این کارگروه از صدور حکم برای دهیاران به عنوان رابطان ثبت احوال خبر داد و گفت: همکاری دهیاران با ثبت احوال نقش مهمی در ثبت به موقع وقایع حیاتی مثل ولادت‌ها و فوتی‌ها دارد.

خدایار ظفری افزود: در نهاوند طبق آخرین سرشماری نفوس، ‌جمعیت این شهرستان 181 هزار و 711 نفر است که 91 هزار و 336 نفر مرد و 90 هزار و 375 نفر زن هستند.

وی گفت: از این جمعیت 90 هزار و 877 نفر در شهرها زندگی می‌کنند و تعداد 90 هزار و 318 نفر نیز در روستاها سکنی گزیده‌اند که تقریباً توزیع جمعیتی متناسب و نزدیک به هم را در حوزه شهرستان شاهد هستیم.

سرپرست فرمانداری نهاوند در ادامه سخنانش افزود: طبق آمار کارشناسان، در مقابل هر 100 دختر متولد شده در نهاوند 97 پسر به دنیا می‌آید.

در پایان مقرر شد خانه‌های بهداشت در روستاها به تلفن ثابت، نمابر و رایانه تجهیز شوند، همچنین دهیاران به عنوان دهیار ثبت معرفی شوند و شهرداری نهاوند نیز نسبت به اخذ شماره تلفن و آدرس دقیق از بازماندگان متوفیان اقدام کند.

دیدگاه شما