تازه های سایت

کد مطلب: 41179
27. فروردين 1399 - 7:57
بعد از ۵۰ سال مجوز ساخت و ساز در محله تاریخی دو خواهران نهاوند صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان مدیر میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی نهاوند گفت: بعد از گذشت ۵۰ سال نخستین بار با رعایت شرایط و ضوابط ، مجوز ساخت و ساز در محله قدیمی دو خواهران صادر شد.

او افزود : از این پس ساکنان این محله با رعایت شرایط میراث فرهنگی و پس از استعلام کارشناسان که شامل تجدید بنا و منع حفر زیر زمین است می توانند اقدام به ساخت و ساز کنند.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند بیان کرد: در سال ۱۳۲۲ کتیبه‌ای در منطقه دوخواهران کشف شد که با ترجمه آن از وجود و دلیل ساخت معبد لائودیسه آگاه شدیم این کتیبه هم‌اکنون در موزه ملی ایران قرار دارد همچنین  وجود آثاری مانند پایه ستون، سرستون و تمثیل خدایان یونانی نظیر زئوس، گمانه‌زنی‌ها را برای وجود این معبد در این منطقه تقویت کرد.

جانجان گفت: در سال ۱۳۸۴ با دعوت سازمان میراث فرهنگی از مهدی رهبر، تنها سلوکی شناس ایرانی، کاوش‌ها دوباره در این منطقه آغاز شد که تا سال ۹۱ بی‌نتیجه بود و در فصل سوم آن تنها سرنخ‌هایی کشف شد که این معبد در دوره سلوکیان و به دستور پادشاه آن دوره، آنتیوخوس سوم برای قدردانی و ارتقا مقام همسرش به ملکه خواهر که عنوانی مذهبی بوده، ساخته شده است.

او افزود : تاکنون بیش از ۴ فصل در این مکان تاریخی کاوش شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما