تازه های سایت

کد مطلب: 41166
25. فروردين 1399 - 11:28
رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی فردی که با راه‌اندازی صفحه اینستاگرام اقدام به کلاه‌برداری از شهروندان نهاوندی می‌کرد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار داشت: طی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان نهاوند، یک صفحه اینستاگرام که تحت عنوان رمالی و دعانویسی، اقدام به کلاه‌برداری از افراد می کرده است، جهت شناسایی گرداننده آن به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت:متهم با معرفی خود به عنوان رمال و دعا نویس اینترنتی ابتدا مبلغی را از افراد گرفته و سپس با اعلام اینکه شما طلسم شده اید و برای رفع طلسم شما باید مبلغ دیگری واریز کنید اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است.

 سرخوش نهاد افزود: کارشناسان پلیس فتا با به‌‌‌کارگیری روش‌های فنی و تخصصی‌ و پیگیری‌های شبانه روزی فرد کلاه‌بردار را شناسایی و پروند جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان داشت: عدم اطلاع و آگاهی کافی از تهدیدات حوزه سایبری توسط برخی از شهروندان باعث شده تا کلاه‌برداران در قالب دعانویسی و رمالی دکان‌هایی برای خود باز کرده و از این طریق درآمد کسب کنند.

وی ضمن اعلام آمادگی پلیس فتا در راستای ارائه مشاوره حضوری به افراد گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir  لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا گزارش دهند.

دیدگاه شما