تازه های سایت

کد مطلب: 41043
15. فروردين 1399 - 19:53
شیرمحمد سلگی گفت: حاج میرزا هر وقت که به مزار و گلزار شهدا می رفت و یا اینکه یادی از جنگ و جبهه می کرد گریه می کرد و حسرتش این بود که از قافله شهدا جا مانده و بالاخره به آرزوی دیرینه خود رسید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، “حاج میرزا سلگی به یاران شهیدش پیوست ” این خبری بود که روز گذشته از رسانه های مختلف منتشر شد و روسای قوا و مسئولین لشگری و کشوری پیام های تسلیت متعددی برای شهادت این شهید والا مقام صادر کردند.

سردار حاج میرزا محمد سلگی، جانباز سرافراز و فرمانده گردان ابوالفضل (ع) شهرستان نهاوند و رئیس ستاد لشکر انصارالحسین(ع) استان همدان بوده است که کتاب “آب هرگز نمی میرد” روایت زندگی این شهید والا مقام است.

برای آشنایی هر چه بیشتر با ویژگی های شخصیتی این جانباز دفاع مقدس و یار شهدا خبرنگار ما با شیرمحمد سلگی برادر این شهید گفت و گویی داشته است.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی های شخصیتی حاج میرزا محمد بیان کرد: شهید سلگی یک فرد انقلابی، ولایتمدار و پیرو خط ولایت و یک انقلابی خالص بود.

برادر سردار شهید سلگی به توجه ویژه این شهید به احکام دینی اشاره کرد و گفت: حاج میرزامحمد همواره دائم الوضو بود و به نماز اول وقت اهمیت ویژه ای می داد.

وی مردم دار بودن را از دیگر ویژگی های این شهید عنوان کرد و افزود: به کسانی که با این شهید برخورد داشتند همواره توجه به مردم را توصیه کرده و بیان می کرد مردم ایران همه انقلابی و ولی نعمت ما هستند و باید آنان را درک کرد.

سلگی با بیان اینکه حاج میرزا درک خاصی نسبت به موقعیت کشور داشت، بیان کرد: روحیه استکبار ستیزی ویژگی خاص دیگر این شهید بود.

وی گفت: سردار شهید سلگی موضوعات روز را  بررسی کرده و در راستای مسائل سیاست روز همان تدبیری که رهبری اتخاذ می کردند را سرلوحه خود قرار می داد و به موضوعات و تدبیرهای رهبری اهمیت خاصی می داد.

برادر سردار شهید سلگی افزود: این شهید بیان می کرد که رهبری در راس نظام است و هر چه که رهبری بیان می کنند، باید انجام شود و نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر رهبری باید حرکت کنیم و همواره پشت سر رهبری باشیم.

وی شهادت را حسرت دیرینه حاج میرزا عنوان کرد و گفت: حاج میرزا همواره آرزوی شهادت می کرد و بیان می کرد که از قافله شهدا جا ماندم.

سلگی افزود: هر وقت که به مزار و گلزار شهدا می رفت و یا اینکه به یادی از جنگ و جبهه می کرد گریه می کرد و حسرتش این بود که از قافله شهدا جا مانده و بالاخره به آرزوی دیرینه خود رسید.

وی گفت: چند ماه پیش با هم به گلزار شهدای نهاوند و بر سر مزار شهدای مختلف رفتیم و در آخر در کنار قبر شهید امیدی ایستاد، چند قدمی عقب رفت و به من  اشاره کرد و گفت “اگر من هم اینجا بگذارند خیلی خوب است” و آخر به آرزویش رسید.

سردار شهید میرزا محمد سلگی روز گذشته به آروزی دیرین خود که شهادت بود رسید و غریبانه بدون برگزاری مراسم تشییع در گلزار شهدای نهاوند و در کنار مزار شهید امیدی به خاک سپرده شد.

دیدگاه شما