تازه های سایت

کد مطلب: 41023
14. فروردين 1399 - 10:58
حاج میرزا محمد سلگی فرمانده شجاع عملیات مرصاد و فرمانده گردان ابوالفضل العباس (ع) شهرستان نهاوند به یاران شهیدش پیوست.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سردار حاج میرزا محمد سلگی، جانباز سرافراز و فرمانده دلاور گردان ابوالفضل (ع) شهرستان نهاوند و رئیس ستاد لشکر انصارالحسین(ع) استان همدان لحظاتی پیش پس از عمری مجاهدت در راه انقلاب اسلامی به یاران شهیدش پیوست.

راوی کتاب آب هرگز نمی میرد که طی روزهای اخیر به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود امروز صبح به یاران شهیدش پیوست.

این فرمانده شجاع عملیات مرصاد و یار و یاور صدیق انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب، صبح امروز پس از تحمل چندین دوره رنج و درد ناشی از عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی به دیدار معبود شتافت.

حاج میرزا راوی کتاب "آب هرگز نمی‌میرد " است که مقام معظم رهبری بر این کتاب تقریظ نوشته‌اند.

حاج میرزا محمد سلگی متولد اول فروردین سال 1335 در روستای "هادی‌آباد " شهرستان نهاوند است و از همان روزهای ابتدایی دفاع مقدس به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و از سال 62 فرمانده گردان ابوالفضل العباس (ع) لشکر انصار الحسین (ع) همدان شد و دریکی از عملیات‌ها هر دو پای این رزمنده شجاع قطع و دچار مجروحیت شیمیایی شد.

رهبر معظم انقلاب پس از مطالعه کتاب "آب هرگز نمی‌میرد " می‌فرمایند: واقعاً اگر ممکن بود، می‌رفتم همدان دیدن این مرد.

متن تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سلام بر یاران حسین (علیه‌السلام) و سلام بر لشگر انصار الحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سُلگی و خوش لفظ را به ما شناساند. ساعت‌های خوش و باصفایی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم / لبی‌تر کرده زان صهبای جام پر فسون من هم

هزاران کام درراه است و دل مشتاق و من حیران / که ره چون می‌توانم یافتن سوی درون من هم ...

در میان کتاب‌های خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همت بلند، همه باهم دست‌به‌کار تولید این اثر شده‌اند. کتاب خانم ضرّابی در شرح‌حال شهید عالی‌مقام علی چیت‌سازیان نیز دارای همین برجستگی‌ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.

 روحشان شاد و یادشان گرامی

دیدگاه شما