تازه های سایت

کد مطلب: 41018
14. فروردين 1399 - 8:54
کسانی که دارای بیماری‌های زمینه ای هستند، ریسک بالاتری در ابتلا به ویروس کرونا برای آنها پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، بر اساس مطالعاتی که روی بیماران مبتلا به کرونا انجام گرفته، مشخص شده افرادی که دارای بیماری‌های زمینه ای هستند، نه تنها ریسک بالاتری در ابتلا به ویروس کرونا دارند بلکه مرگ و میر توسط این ویروس نیز در آن‌ها بیشتر سایر افراد است.

عامل دیگری که در میزان مرگ این افراد موثر است، بالا بودن سن بوده به خصوص برای کسانی که بالای ۶۰ سال سن دارند اما سازمان جهانی بهداشت تاکید می‌کند که جوانان نیز در امان نبوده و باید اصول بهداشتی را برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس رعایت کنند.

در این مطلب به برخی از بیماری‌های زمینه ای که خطر کرونا را برای افرادی که به آن مبتلا شده اند افزایش می‌دهند، معرفی شده است.

دیابت

بالا بودن سطح خون در فرد باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن او می‌شود. هر چه سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر باشد، توانایی بدن برای مقابله با عفونت‌ها از جمله ویروس کرونا کاهش می‌یابد؛ بنابراین ویروس پس از راه یافتن به بدن، می‌تواند آسیب بیشتری به بدن وارد کرده و بدن را آلوده کند.اتونشر عید// چه بیماری‌هایی خطر ویروس کرونا را افزایش می‌دهند؟

بیماری‌های قلبی

افرادی که از فشار خون یا کلسترول بالا رنج می‌برند، به دلیل چگونگی جریان خون در بدنشان به احتمال بیشتری مبتلا به ویروس کرونا می‌شوند. کارشناسان و متخصصان به این افراد توصیه می‌کنند که داروهای تجویزی را به طور مرتب استفاده کرده و رژیم غذایی سالمی داشته باشند همچنین روزانه به فعالیت بدنی بپردازند.

بیماری‌های ریوی

ریه اندامی است که ویروس کرونا بیشترین آسیب را به آن می‌رساند. بیماری کرونا یک بیماری عفونتی تنفسی است که باعث از بین رفتن بافت‌های سالم ریه می‌شود و به مرور اگر سیستم ایمنی بدن برای مقابله با آن دست به کار نشود، تمام ریه را آلوده می‌کند؛ بنابراین کسانی که به آسم مبتلا هستند باید در این روزها به دقت به توصیه‌های بهداشتی رعایت کرده و از خود مراقبت کنند.

اگر افراد مبتلا به اسم بیش از دو بار در هفته مجبور به استفاده از اسپری‌های استنشاقی می‌شوند، باید به پزشک مراجعه کنند؛ چرا که در این حالت بیماری آن‌ها تشدید شده و می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد.اتونشر عید// چه بیماری‌هایی خطر ویروس کرونا را افزایش می‌دهند؟

بنابراین رعایت توصیه‌های ایمنی و بهداشتی یعنی شست و شوی مداوم دست ها، کاهش حداقلی تماس با افراد دیگر، داشتن رژیم غذایی سالم و حفظ قرنطینه خانگی از مواردی است که افراد دارای بیماری‌های زمینه ایی باید بیشتر به انجام آن‌ها پایبند بوده تا خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه شما