تازه های سایت

کد مطلب: 40916
5. فروردين 1399 - 9:59
حاج جمال طالب یکی از این مالکان خوشنام نهاوند که صاحب ۶ دهنه مغازه در یکی از مناطق مرکزی این شهر است اجاره یک ماه را از مستاجران خود دریافت نکرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، برای ما، نه امروز که هر روز، روز احسان و نیکوکاری است. برای ما آسوده نشستن و ب.ی‌دغدغه هم‌کیشان و هموطنان، سر به کار خود داشتن نکوهیده است چراکه ما مسلمانیم. ما از قبیله نور و عشقیم؛ عشق به خدا و عشق به بندگان خدا هر روز ما، روز احسان و نکوکاری است. ما هر صبح، به عشق نیکی به بندگان خدا چشم می‌گشاییم که پیامبر بزرگ رحمت (ص) فرمودند: «کسی که صبح کند و در فکر یاری برادر مسلمان خود نباشد، مسلمان نیست» و ما مسلمانیم و همّت در کار نیازمندان، خیالِ هر صبح تازه ماست.

شهد سخاوت امروز، کام‌ها را چه شیرین کرده است! بی آن که دستی به نیاز برآید، دست‌هایی به سخاوت و احسان پیشی جسته‌اند و شیرین‌ترین احسان، بخششی است که بی سؤال و تمنا سرازیر شود.

امروز، روز آزمایش است. روز معامله‌ای پرسود، معامله با خدا، معامله دنیا با آخرت، معامله دارایی ناپایدار دنیا با پاداش جاودان آخرت. نیکوکاران دسته دسته با دست‌های پر می آیند و می‌روند و فرشتگان، گروه گروه با تحفه‌های بهشتی فرود می‌آیند و اوج می‌گیرند. عجب بازاری است، بازار دنیا و آخرت.

شیوع ویروس کرونا خبری ناخوش است که بیش از یک ماه است وضعیت کشور را در بخش‌های مختلف تحت شعاع قرار داده و علاوه بر تلفات مالی تلفات جانی غیر قابل جبرانی را بر پیکر کشورمان وارد ساخته و کام همه را تلخ کرده است اما در این شرایط سخت که مردمان این سرزمین را به مبارزه طلبیده صحنه‌های زیبایی از همدلی و انسانیت رقم می‌خورد، اتفاقاتی که کام تلخ ما را شیرین کرده و نوید پیروزی بر این میهمان ناخواسته و بی‌رحم و مروت را سر می‌دهد و به یادمان می‌آورد که همچنان روح جوانمردی در این دیار عیاران پابرجاست.

اگرچه برخی شیطان‌صفت ردای فرصت‌طلبی بر تن کرده و دنبال سودجویی از این بازار آشفته حتی به بهای جان هموطنانمان کرده‌اند اما هستند نیک‌سیرتانی که شادی را بر چهره‌های مغموم می‌نشانند و دیوصفتان را شرمنده همت خویش می‌کنند.

این روزها خبر از بخشش بزرگانی است که بی‌هیچ‌ توقع و چشم‌داشتی و تنها به دلیل درک شرایط موجود و حس انسان‌دوستی و ایمان به خدا در پویش بخشندگی و سخاوت که مدتی است در سطح کشور راه افتاده و بر اساس آن مالکان واحدهای تجاری و مسکونی با توجه به رکود فعالیت‌های اقتصادی و فشار بر خانواده‌های کم‌درآمد، به منظور کمک به مستاجران خود از گرفتن کرایه اسفندماه صرفنطر کرده‌اند.

در شهرستان نهاوند نیز با به به راه افتادن این پویش حدود ۵۰ مالک واحدهای تجاری و مسکونی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کردند که البته در بین این مالکان افرادی هستند که چندین واحد داشته و از گرفتن کرایه اسفندماه آنها صرفنظر کرده‌اند.

حاج جمال طالب یکی از این مالکان است که صاحب ۶ دهنه مغازه در یکی از مناطق مرکزی شهر نهاوند است؛ او که خود نیز از کاسبان خوشنام شهر نهاوند بوده و هم‌اینک دوران بازنشستگی خود را طی می‌کند؛ او که اصلا قصد صحبت در این زمینه را ندارد و هدف از این کارش را رضای خدا می‌داند و بس تنها به چند جمله بسنده می‌کند.

او هدف از بخشش اجاره را کاهش رنج و مرارت کاسبانی می‌داند که در شرایط کنونی دچار کسادی بازار شده و با توجه به مساله کرونا دوران رکود را تجربه می‌کنند.

وی می‌گوید: امروز آنانی که در توان دارند باید دست به احسان و شفقت بزنند و بدون هیچ منتی به کمک یکدیگر بشتابند، امروز روزی است که ما به عنوان یک هموطن باید همبستگی‌مان را نسبت به یکدیگر نشان دهیم و بدانیم ممکن است روزی چنین شرایطی برای سایر افراد هم پیش بیاید پس باید به یکدیگر رحم کنیم تا خدا نیز ما را مورد رحمت خود قرار دهد.

فرزاد حکیمی یکی از مستاجران واحدهای تجاری حاج طالب در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا کسب و کار ما نیز کساد شده که آقای طالب برای کمک به ما از گرفتن کرایه اسفند صرفنظر کرد.

وی که حرفه‌اش فیلمبرداری از مجالس است گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا بازار ما نیز دچار آسیب شده و چند مغازه‌ای که در اینجا مرتبط با کار عروسی هستند کساد شده‌اند.

وی با تقدیر از این عمل خیرخواهانه حاج جمال طالب گفت: در چنین شرایطی همه باید در حد وسع خودمان به یکدیگر کمک کنیم تا فشارهای اقتصادی حود را کمتر نشان دهد؛ بنده از ایشان تشکر می‌کنم و برایشان آرزوی سلامتی و سعادت دارم.

اینک که در شرایط سخت دوران کرونا قرار گرفته‌ایم امید است همه در این امتحان بزرگ و دشوار تاریخی پیروز شده و سربلند بیرون آئیم.

در این امتحان کسانی شادمانند که توانستند از این رهگذر توشه خیری در انبان خود ذخیره کنند و به قول حافظ شیرین سخن:

ای صاحب کرامت شکرانه سلامت
روزی تفقدی کن درویش بی نوا را

انتهای پیام/

دیدگاه شما