تازه های سایت

کد مطلب: 40884
1. فروردين 1399 - 11:33
فرماندار نهاوند از اختصاص یک هزار تخت نقاهتگاه‌های بیماران مبتلا به کرونا در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در بازدید مشترک فرمانده سپاه ناحیه نهاوند و رئیس شبکه بهداشت و درمان از مراکز نقاهتگاهی شهرستان نهاوند، گفت: با توجه به لزوم آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان نهاوند با استفاده از ظرفیت‌های موجود یک هزار تخت در ۸ نقطه شهرستان برای دوران نقاهت و همچنین قرنطینه افراد مبتلا و مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰۰ تخت نقاهتگاهی آماده خدمات‌دهی است و تحویل شبکه بهداشت و درمان شهرستان شده، گفت: مابقی این تعداد با توجه به دستور رئیس ستاد پیشگیری استان همدان در کمتر از ۷۲ ساعت تجهیز و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت کما اینکه در حال حاضر تجهیزات لازم این تعداد نیز در شهرستان موجود است.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه این نقاهتگاه‌ها دو هدف ایجاد لایه دوم حفاظتی برای بیماران بهبودیافته و بستری افراد مشکوک و مبتلابه ویروس کرونا در شهرستان در نظر گرفته‌شده است، گفت: بیماران پس از گذراندن دوره بیماری در بیمارستان به جهت اینکه افراد با نقص ایمنی و با بیماری‌های زمینه‌ای اطراف آنها مبتلا نشوند با رضایت خود در این محل طی ۱۵ روز نگهداری می‌شوند تا به‌صورت کامل بهبود پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم همراهی کنند نیازی به استفاده از این مراکز وجود ندارد، گفت: با توجه به‌ضرورت آمادگی پیش از بحران این اماکن آماده‌شده تا مردم اطمینان خاطر داشته باشند.

ناصری تصریح کرد: از مردم شهرستان نهاوند تقاضا می‌شود با در نظر گرفتن توصیه‌های پیشگیرانه پزشکی برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان نسبت به قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس همراه و همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: مردم باید یک حساسیت فوق‌العاده به این ویروس داشته باشند و تصور کنند همه اماکن و اجتماعات آلوده هستند و از حضور در آن‌ها اجتناب کنند.

دیدگاه شما