تازه های سایت

کد مطلب: 40877
29. اسفند 1398 - 9:18
فرماندار نهاوند گفت: ورودی‎های این شهرستان از امروز /پنجشنبه/ توسط هلال احمر، پلیس راهور و سپاه مسدود است و هیچ مسافر و خودروی غریبه حق ورود به این شهر را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری اظهار داشت: از پذیرش هرگونه مسافر و گردشگر در شهرستان معذور هستیم و هیچ گونه اسکانی در نهاوند نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: شرایط انتشار ویروس کرونا در نهاوند نگران‌ کننده است و مردم باید با توجه به این وضعیت، ترددها را محدود کنند.

ناصری تاکید کرد: مردم باید علاوه بر پرهیز از برگزاری هرگونه مراسم پنج شنبه آخر سال، ایام نوروز را در خانه بمانند تا زنجیره انتشار ویروس کرونا در این شهرستان قطع شود.

وی با اشاره به تصمیم های اتخاذ شده در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا (قرارگاه زیستی) نهاوند اظهار داشت: ضدعفونی و گندزایی روزانه اماکن شهر، محدودیت تاکسی ها و خودروهای شخصی در خیابان های اصلی شهر تا پانزدهم فروردین، ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم ختم، تشییع و عروسی در سطح شهرها و روستاها و تعطیلی تمامی آرایشگاه ها از اقدام های اجرایی است.

ناصری خاطرنشان کرد: ممنوعیت دریافت هرگونه وجه نقد در نانوایی ها و تعطیلی اصناف و اماکن شهر به جز خواربار فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، نانوایی ها، میوه فروشان، قصابی ها، فروشندگان لوازم یدکی، تعمیر گاه های خودرو، داروخانه ها و تجهیزات پزشکی، عطاری ها، دفاتر پیشخوان، بیمه و جایگاهای سوخت از دیگر مصوبات ستاد است.

وی بیان کرد: تمامی بازرسان به صورت مستمر اجرای این مصوبه ها را رصد می کنند و در صورت هرگونه تخلف، برخورد خواهد گرفت.

نهاوند در ۱۵۰ کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تست کرونای ۱۵۵ نفر در این استان مثبت شده‌است.

رشید حیدری مقدم اضافه کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از ۱۵۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان پس از اقدام های درمانی صورت گرفته ۹۶ تن ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

حیدری مقدم با بیان اینکه ۴۳ بیمار هم اینک در بیمارستان بستری هستند بیان کرد: افراد بالای ۷۰ سال درصد بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا را در همدان تشکیل می دهند همچنین ۴۸ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا زن و ۵۲ درصد مرد هستند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات ارائه شده از سوی علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۱۳۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و پنج هزار و ۷۱۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

دیدگاه شما