تازه های سایت

کد مطلب: 40769
19. اسفند 1398 - 8:22
مومنعلی دارابی گفت: اکیپ‌های کنترل مسافران ورودی به شهرستان در محورها مستقر هستند و افرادی که مشکوک به کرونا تشخیص داده شوند قرنطینه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند در نشست خبری با خبرنگاران گفت: طرح نظارت و کنترل مسافران ورودی به شهرستان نهاوند در محورهای شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و هلال‌احمر و دیگر نهادها آغازشده است.

وی اظهار داشت: هدف از این طرح کنترل بیماری کرونا و شناسایی افرادی است که مشکوک به این ویروس هستند تا از ورود آن‌ها به شهرستان جلوگیری شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: در این طرح توسط کارشناسان مربوطه توضیحاتی در مورد این بیماری و راه‌های جلوگیری از بیماری به مسافران گفته می‌شود و تست طب سنجی بر روی مسافران انجام می‌شود.

ناصری گفت: در صورت وجود تب بال افراد به بیمارستان و یا مراکز درمانی برای انجام آزمایش‌های بیشتر هدایت می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با کرونا در نهاوند اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا دستورات را اجرا کردیم و درزمینهٔ های پیشگیری و اطلاع‌رسانی کارهای خوبی انجام‌شده است.

دارابی افزود: مردم شهرستان نهاوند باید بدانند که نباید استرس بیهوده داشته باشند و فقط باید زنجیره انتقال این بیماری را با خود مراقبتی و رعایت موارد بهداشتی قطع کنند.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم به شهرستان مسافرت نکنند و در مکان‌های شلوغ حضور نیابند تا از انتشار این بیماری جلوگیری شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند مشکل برگزاری مراسمات ختم در نهاوند را به‌عنوان یک چالش مهم عنوان کرد و افزود: مشکلی که در شهرستان داریم حضور در مراسمات جمعی مانند میهمانی‌ها و به‌خصوص مراسم ختم است که از خانواده‌های متوفی و از همشهریان خواهش داریم تا جایی که امکان دارد این اجتماعات را کاهش دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم از تردد بیهوده و سفر به شهرهای اطراف اجتناب کنند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

دارابی گفت: مراکز درمانی و بیمارستان‌های نهاوند آماده هستند و پرستاران به‌صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند و ما مردم نیز باید برای کم کردن مشکلات این قشر کمک‌حال کادر درمانی شبکه بهداشت و درمان نهاوند باشیم.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما