تازه های سایت

کد مطلب: 40723
15. اسفند 1398 - 9:25
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سیل به هفت هزار و هفت هکتار از اراضی زراعی و باغی نهاوند آسیب وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی‌نژاد اظهار کرد: در اثر بارش‌های فراوان و جاری شدن سیل در هفته گذشته خسارات عمده‌ای به زمین‌های زراعی و باغی در سطح شهرستان وارد شد.

وی گفت: عمده خسارت‌ها به بخش‌های زراعی، باغی، دامی و منابع آبی، مزارع پرورش ماهی و تاسیسات و ادوات کشاورزی بوده است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند بدون اشاره به میزان خسارات ریالی، به سطح زمین‌های آسیب دیده ناشی از سیل اشاره کرد و افزود: در این بارش‌ها مجموعا ۶ هزار و ۵۰۴ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان دچار آسیب‌دیدگی شد که در نتیجه آن ۲۹ هزار و ۱۵۲ تن محصول زراعی خسارت دیدند.

وی گفت: در اثر جاری شدن سیل ۵۰۳ هکتار از اراضی باغی به همراه یک‌هزار و ۵۰۰ تن محصول دچار آسیب شد.

کمالی‌نژاد از وارد شدن خسارات زیاد به مزارع پرورش ماهی گفت: در سطح شهرستان حدود ۵۲ مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که به ۲۳ واحد از آنها که در حاشیه رودخانه هستند خسارات کلی از ۸۰ تا صد درصد وارد شده است.

وی گفت: متاسفانه در جریان این سیل ۲۰ راس دام سبک و سنگین تلف شد و به ۳۱۲ واحد ساختمان، تاسیسات و ادوات کشاورزی به مساحت ۲۴ هزار و ۹۶۰ متر مربع آسیب رسیده است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سیل فروردین‌ماه نیز خسارات زیادی به بخش کشاورزی، آب و خاک، انهار و پل‌های شهرستان وارد شد که به منظور جبران آن ۶ میلیارد و ۵۰۰ تومان به حساب کشاورزان پرداخت کردیم.

وی در پایان افزود: به منظور حمایت از کشاورزان آسیب‌دیده از سیل ۸ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره بین کشاورزان شهرستان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما