تازه های سایت

کد مطلب: 40687
12. اسفند 1398 - 8:52
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت:به منظور جلوگیری از انتشار و انتقال ویروس کرونا پنج مرکز عرضه قلیان در نهاوند پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مصوبات کمیته پیشگیری و اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونانهاوند مبنی بر توقف فعالیت مراکز عرضه قلیان و همچنین سفره‌خانه‌های سنتی با همکادی ناحیه انتظامی نهاوند تعداد پنج مرکز عرضه قلیان پلمب شد.

وی افزود: با توجه به تاثیر مراکز عرضه قلیان در به خطر افتادن سلامتی افراد و ابتلا آنان به ویروس کرونا مابقی مراکز عرضه قلیان پلمب خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: لازم است مردم به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا سعی کنند از حضور در مراسم عمومی خوداری و یا حداقل محدودیت ایجاد کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات شهرستان نهاوند در رابطه با انتشار ویروس کرونا حضور آنان در تجمع و برنامه‌های عمومی است که باعث به خطر افتادن سلامتی مردم شهرستان می‌شود.

دارابی از مجالس ترحیم به عنوان یکی از مکان‌های عمومی و تجمع مردم یاد کرد و افزود: برگزاری مراسم ختم و ترحیم از جمله برنامه‌هایی است که در سطح شهرستان به ویژه مراکز روستایی برگزار می‌شود و افراد زیادی در این تجمعات شرکت می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه در این مراسم معمولا افراد زیادی حضور پیدا می‌کنند لذا صاحبان عزا سعی کنند مراسم تدفین را برگزار کرده و از برگزاری مجلس ترحیم در مسجد خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند در خصوص آخرین وضعیت کرونا در نهاوند گفت: خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی از کرونا در شهرستان گزارش نشده و در چند آزمایش صورت گرفته نیز نتیجه آنها منفی بوده است.

وی در خصوص نگرانی مردم از ورود میهمانانی از شهرهای آلوده به این شهرستان گفت: البته ما از مردم می‌خواهیم که در صورت مشاهده میهمانان مشکوک به ویروس کرونا او را به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت در سطح شهر یا روستا معرفی کنند.

دارابی گفت: بهورزان و کارشناسان ما در مراکز بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت آمادگی دارند تا در این زمینه خدمات بهداشتی و حمایتی را به مراجعین انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما