تازه های سایت

کد مطلب: 40673
11. اسفند 1398 - 8:54
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند اعلام کرد: بارندگی‌های هفته گذشته خسارتی به بناهای تاریخی نهاوند وارد نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با بیان اینکه یکی از نقاط قوت شهرستان نهاوند مرمت اساسی بناهای در معرض خطر این شهرستان در سال گذشته است، افزود: این مرمت‌ها باعث مصون ماندن بناهای تاریخی شهرستان از بارندگی بهار سال ۹۸ و بارندگی روزهای اخیر شد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی نوروز ۹۸ آسیب جزئی به پل زرامین زد، اظهار کرد: این پل به طور اساسی مرمت شده است و در حال حاضر هیچ یک از بناهای شهرستان نهاوند در معرض آسیب نیستند همچنین با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام شده در تیرماه سال گذشته برای بناهای در معرض خطر، برنامه‌ ریزی‌هایی انجام و اعتبارات برای بناهایی که احتمال آسیب داشتند، هزینه شد.

جانجان با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمامی بناهای شهرستان نهاوند مقاوم هستند، تصریح کرد: با درنظر گرفتن اینکه شهرستان نهاوند روی گسل زلزله است و احتمال آسیب‌های طبیعی را دارد، مرمت بناها در برنامه قرار گرفته و بناهایی چون امامزاده بدیع‌الزمان، حمام حاج آقا تراب، خانه شهید قدوسی، خانه تاریخی صمصام، حمام گلشن و بسیاری از بناهای دیگر مرمت شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه شما