تازه های سایت

کد مطلب: 40640
8. اسفند 1398 - 8:53
بخشدار مرکزی نهاوند از نشست ۴۰ متری محور نهاوند-نورآباد خبر داد و گفت: رانندگان برای عبور از این جاده احتیاط کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، آیت صالحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارش باران طی ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان نهاوند خسارات زیادی به زیرساخت‌های آب آشامیدنی، جاده‌ها و سایت‌های پرورش ماهی واقع در بخش مرکزی نهاوند وارد آمده است.

وی گفت: شب گذشته در منطقه گاماسیاب به سبب نشست ۴۰ متری زمین خطوط انتقال مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب دچار شکستگی شد اما با ورود به‌موقع آبفار مردم شاهد قطعی آب آشامیدنی در حوزه بخش مرکزی نهاوند نبودند.

بخشدار مرکزی نهاوند از نشست ۴۰ متری جاده نهاوند-نورآباد خبر داد و گفت: در حال حاضر تردد در این محور برقرار است و طی جلسه ستاد بحران شهرستان نهاوند مقرر شد اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی و همچنین رفع خطر این مهم اقدام کنند اما از مردم خواهشمندیم ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری هنگام عبور از این محور احتیاط کنند.

وی در ادامه با اشاره به سابقه سیل فروردین‌ماه، گفت: طی همکاری اداره منابع آب شهرستان و دهیاران لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی ۱۳ روستای مستعد وقوع سیل در بخش مرکزی پس از سیل فروردین‌ماه انجام شد و همین امر موجب شد هیچ‌یک از روستاهای ما خسارت مالی و جانی ناشی از آب‌گرفتگی و وقوع سیل نداشته باشند.

صالحی تصریح کرد: متأسفانه به سبب بارش‌های سیل‌آسا طی ۴۸ ساعت گذشته بخش قابل‌توجهی از مزارع پرورش ماهی و زمین‌های کشاورزی واقع در بخش مرکزی نهاوند دچار خسارت فراوان شده که کارشناسان در حال تخمین دقیق خسارات وارده هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به جز مشکل آب‌گرفتگی معابر که امری طبیعی تلقی می‌شود در هیچ‌یک از روستاهای بخش مرکزی خسارتی در زمینه تخریب منازل حادث نشده است اما تعدادی از منازل قدیمی که در زمینه مقاوم‌سازی اقدامی نکرده‌اند خسارات جزئی شامل ترک‌خوردگی دیوار منازل و یا ریزش دیوار آن‌ها رخ داد است اما انتظار داریم اهالی برای حفظ جان خود و دیگران نسبت به مقاوم‌سازی منازل خود با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن اقدام کنند.

دیدگاه شما