تازه های سایت

کد مطلب: 40625
7. اسفند 1398 - 7:56
با حضور معاون استاندار همدان جلسه ستاد بحران شهرستان نهاوند باهدف بررسی آخرین وضعیت بارش‌های سیل آیا در نهاوند و بررسی میزان خسارات در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلسه ستاد بحران نهاوند با حضور عراقی معاون عمرانی استاندار همدان، ناصری فرماندار، حسینی بیدار مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان، پناهنده مدیرکل راهداری، ستوده مدیرکل امور آب استان، طالبی مدیرکل بحران استانداری و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.

محمود رضا عراقی معاون عمرانی استانداری همدان در این ستاد با قدردانی از تلاش‌های مدیران شهرستان نهاوند گفت: پیشگیری‌های انجام‌شده باعث کاهش خسارت شده است و از همه دستگاه‌های خدمات رسان تشکر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: باوجود حجم زیاد بارش‌ها خوشبختانه خسارت جانی در نهاوند نداشتیم و این مهم‌ترین مسئله است و باید تلاش کنیم از میزان سایر خسارات کم کنیم.

معاون استاندار همدان افزود: پیامک‌های هشدار ستاد بحران استان اقدامی پیشگیرانه بود که باعث هوشیاری مردم شد و در کاهش خسارت مؤثر بود.

وی با اشاره به بازدیدی که از چند روستا داشته است، گفت: میزان خسارات واردشده باید با دقت برآورد شود و فرم‌های مربوطه به‌درستی تکمیل شود تا کسی متضرر نشود.

عراقی اظهار داشت: انشا الله خسارت‌های واردشده به مردم جبران شود و هر کاری برای مردم انجام دهیم حقشان است چون شایسته‌ترین مردم هستند.

وی خطاب به مدیران استانی و با توجه به درخواست‌های شهرستان برای مساعدت در بخش‌های مختلف، گفت: مدیران کارهای مربوط به حوزه‌های خود را برای کاهش خسارت‌ها در بحران‌ها انجام دهند و با مجموعه شهرستان همکاری کنند.

آسیب جدی و فراوان به زیرساخت‌ها و کشاورزی نهاوند

مراد ناصری فرماندار نهاوند نیز در ادامه ین جلسه گفت: حجم بارش‌ها که تاکنون حدود 120 میلی‌متر بوده است نشان‌دهنده حجم کار بوده است و اقداماتی که انجام شد در کاهش خسارات مؤثر بود.

وی به مشکلات سیل در نهاوند اشاره کرد و گفت: شهر گیان ما اصلاً آب آشامیدنی ندارد و با تانکر آب‌رسانی می‌شود و در حوزه راه نیز خسارات زیادی متحمل شده‌ایم.

فرماندار نهاوند افزود: در بحث زیرساخت‌ها خسارت‌های زیادی دیده‌ایم و فردا و روزهای آینده میزان این خسارات مشخص می‌شود و در بحث مسکن در همه روستا به نحوی متحمل خسارت شده‌ایم.

وی اظهار داشت: جاده گاماسیاب خسارت‌دیده با توجه به تجربه‌ای که داریم قطعاً فردا و پس‌فردا روزهای سختی برای ما خواهد بود و باید کمک شود از این بحران نیز مدیریت شود.

ناصری به نابودی برخی زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی بخش عظیمی از خسارت‌ها به کشاورزان واردشده است و بخش اعظم شیلات شهرستان تخریب‌شده است.

جابه‌جایی خانوارها در بخش مرکزی

آیت صالح بخشدار مرکزی نهاوند نیز در این جلسه گفت: چندین خانوار در این بخش جابه‌جاشده‌اند و به شیلات این بخش خسارت‌های زیادی واردشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین روستاها در بخش مرکزی قرار دارند و در این بخش مشکل رانش زمین را نیز داریم می‌دانیم که چند روز بعد مشکلات ما شروع می‌شود و نیازمند مساعدت هستیم.

بخشدار مرکزی نهاوند بابیان اینکه یکی از مشکلات ما آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه گاماسیاب در روستای "فیازمان " بود، گفت: با جابه‌جایی چند خانوار این مشکل مدیریت شد.

صالح اظهار داشت: این رانش‌ها باعث بروز خسارت به انشعابات می‌شود و مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آورد که در این زمینه مسئولان استانی به کمک ما بیایند.

ستاد بحران نهاوند نیازمند تجهیزات و امکانات

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند نیز در این ستاد گفت: در سال جاری برای دومین بار است که نهاوند دچار سیل می‌شود و باید همه برای حل این مشکل کمک کنند.

وی ادامه داد: کارهای زیرساختی انجام‌شده است ولی کافی نیست و مردم هم مطالباتی دارند و از ستاد بحران درخواست حل این مشکلات رادارند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: همه روستاهایی که امروز مشکل داشتند در سیل فروردین هم دچار مشکل شده بودند و این باعث گلایه مردم شده است.

وی گفت: مطالبه مردم این بخش‌ها این است که این مشکلات قبل از وقوع حادثه انجام شود و نقاطی که مشکل‌دارند شناسایی و رفع شوند.

مختاری با اشاره به حوادث شهرستان نهاوند اظهار داشت: با توجه به حوادثی که در نهاوند رخ می‌دهد مانند سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی، ستاد بحران شهرستان نیازمند توجه و تجهیزات بیشتر است چون این ستاد واقعاً تجهیزاتی در اختیار ندارد.

وی در پایان گفت: بسیجیان شهرستان آماده کمک به مجموعه ستاد بحران هستند و همچون گذشته در هرجایی که اعلام شود به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

دیدگاه شما