تازه های سایت

کد مطلب: 40614
6. اسفند 1398 - 7:44
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی اظهار کرد: با توجه به ورود ویروس کرونا به کشور که موجب نگرانی برای مردم شده است ما نیز اقداماتی را در زمینه پیشگیری از ابتلا به این ویروس در سطح شهرستان اعمال کرده‌ایم.

وی افزود: در این راستا جلسات هماهنگی با آموزش و پرورش و دیگر اداراتی که دارای بیشترین جمعیت ارباب رجوع می باشند تشکیل شده و آموزش‌های لازم در زمینه ضد عفونی کردن محیط کاری به آنان داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند افزود: با راه‌اندازی اورژانس بیمارستان شهیدقدوسی امکانات لازم برای رسیدگی به افراد مشکوک و مراجعه‌کننده در این مکان مستقر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نیز بخش ویژه به همراه پزشک متخصص برای این منظور تدارک دیده شده که در صورت نیاز افراد مشکوک و مبتلا در این بخش بستری شوند.

دارابی با توصیه به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت: مردم سعی کنند تا حد امکان از بیرون آمدن از منزل خودداری کرده و در صورت نیاز پس از مراجعه حتما دست‌های خود را با آب و صابون شستشو دهند.

وی افزود: برای ضد عفونی کردن محیط اداری و محل زندگی خود ۵۰۰ سی سی آب را با ۱۰۰ سی سی محلول وایتکس مخلوط کرده و با دستمال تمیز روی سطوح صاف و راهروهای ادارات و کف آشپزخانه بکشند و آنجا را ضد عفونی کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند در خصوص ضرورت استفاده از ماسک توسط افراد اضافه کرد: کسانی که هیچ علائم مشکوکی در این زمینه ندارند اصلا نیاز نیست ماسک استفاده کنند زیرا همین مساله می تواند محیط مساعدی را برای رشد باکتری‌ها و ایجاد بیماری فراهم کند./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما