تازه های سایت

کد مطلب: 40595
4. اسفند 1398 - 7:49
علیرضا شهبازی منتخب مردم نهاوند در محلس یازدهم را بیشتر بشناسیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در حوزه انتخابیه نهاوند از مجموع ۱۴۲هزار نفر واجدین شرایط شرکت در انتخابات، ۷۶هزار و ۷۳۲ نفر رای خود را به صندوق ها انداختند که مشارکت ۵۴ درصدی را نشان می دهد.

در این حوزه علیرضا شهبازی با ۱۸ هزار و ۵۸۸ رای راهی مجلس شورای اسلامی شد.

علیرضا شهبازی در ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۳ در یک خانواده مذهبی، در محله دو‌خواهران شهر نهاوند متولد شد.

او تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان «بَدِر» واقع در پای قلعه نهاوند و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان «ابن‌سینا» به پایان رساند. سپس در کنکور سراسری سال ۱۳۵۱ در رشته اقتصاد دانشگاه تهران پذیرفته شد.

محل فعالیت او مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری تامین آتیه امید کارکنان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

تحصیلات:فوق لیسانس مدیریت دولتی و لیسانس اقتصاد تعاون از دانشگاه تهران است و نشان ملی درجه ۳ خدمت را دریافت کرده است.

پس از سال‌ها خدمات صادقانه به مردم عزیز دیار کردستان در کسوت معاون سیاسی و سپس استانداری استان کردستان و بهبود شاخص‌های اقتصادی، تجاری، اجتماعی و فرهنگی در طول این مدت این نشان توسط هیئت دولت به این جانب اهدا شد.

محرومیت موقت از تحصیل بدلیل فعالیت‌های مذهبی و انقلابی در دانشگاه تهران

به گفته وی در آخرین سال‌های تحصیلش در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران که مصادف با اوج گیری فعالیت‌های دانشجویی در شهر تهران ضد رژیم وابسته وقت بود به دلیل برخی فعالیت‌های سیاسی و انقلابی در آن مقطع برخی محدودیت‌ها در دانشگاه علیه اینجانب وضع شد.

فرماندار نمونه کشوری در زمان فرمانداری ویژه ملایر

در دوران ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به پاس سال‌ها خدمات صادقانه به مردم شریف شهرستان ملایر در کسوت فرماندار این فرمانداری ویژه این افتخار نصیب این حقیر شد تا بعنوان فرماندار نمونه کشوری از طرف دولت از اینجانب تقدیر شود.

فرماندار نمونه کشوری در زمان فرمانداری ویژه دزفول

در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به پاس سال‌ها خدمت جهت توسعه همه جانبه شهر جنگ زده و مقام دزفول که یکی از مهمترین شهرستان‌های جنگ زده کشور بود، افتخار نصیب این جانب شد تا بعنوان فرماندار نمونه کشوری از طرف دولت از اینجانب تقدیر شود.

مهمترین سمتهای منتخب ردم نهاوند را در ادامه مشاهده می کنید.

موسس و مدير جهاد سازندگي شهرستان نهاوند
فرماندار شهرستان نهاوند
فرماندارفرمانداری ویژه ملایر
فرماندار شهرستان مقاوم دزفول
معاون سیاسی امنیتی استان کردستان
مدیرکل امور اقتصادی بنیاد مستضعفان کشور
معاونت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی سازمان بازرگانی و حمل‌و‌نقل بنیاد مستضعفان
معاون برنامه‌ریزی و امور اجرایی دیوان محاسبات کشور
استاندار استان کردستان
مشاور اجرايي و مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری تامین آتیه کارکنان ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره)
شهبازی مدیر نمونه در بنیاد مستضعفان هم شده است.
 
در ادامه زندگی نامه علیرضا شهبازی منتخب مردم نهاوند ره به نقل از سایت وی مشاهده می کنید.

علیرضا شهبازی در ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۳ در یک خانواده مذهبی، در محله دو‌خواهران شهر نهاوند متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان «بَدِر» واقع در پای ‌قلعه نهاوند و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان «ابن‌سینا» به پایان رساند.

سپس در کنکور سراسری سال ۱۳۵۱ در دانشگاه تهران پذیرفته شد. در دوران دانشجویی از فعالان سیاسی و مذهبی بود، بطوری که به علت مبارزات دانشجویی در سال ۱۳۵۴ یک ترم از تحصیل محروم شد.

پس از فارغ التحصیلی در سال ۱۳۵۵، به خدمت سربازی اعزام و همزمان در مقطع کارشناسی ارشد رشته ”توسعه“ دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران پذیرفته شد در همین حال با آغاز مبارزات انقلابی از ادامه تحصیل منصرف و با پیروزی انقلاب اسلامی در مسؤلیتهای مختلفی از جمله مؤسس و بنیان‌ گذار جهاد سازندگی نهاوند، شهردار نهاوند و فرماندار نهاوند آغاز به خدمت کرد . بنیان گذاری و تشکیل جهاد سازندگی شهرستان نهاوند برای رفع محرومیت از روستاها و فعالیت در زمینه احداث راههای روستایی ، برق رسانی به روستاها ، احداث مدارس در سطح منطقه ، حمام های بهداشتی و احداث شبکه آب آشامیدنی در روستاها که از گامهای بسیار موثر در بالا بردن سطح بهداشت عمومی و توسعه همه جانبه شهرستان بوده از جمله اولین فعالیت های شهبازی در ابتدای پیروزی انقلاب بحساب می آیند. جهادگران پیش کسوت جهاد سازندگی شهرستان نهاوند خاطرات بیاد ماندنی از تلاشهای مثال زدنی شهبازی دارند که خود گواه صادقی بر عملکرد صحیح و مدیریت جهادی ایشان است.

با توجه به مشکلات شهرستان ملایر و تلاش برای سامان دهی خدمات دولت ، حل مشکلات و کمک به مردم منطقه ، در سال ۱۳۶۱ بعنوان فرماندار ملایر منصوب شد. پس از ۷ سال خدمت صادقانه و موفقیت آمیز بعنوان فرماندار نمونه در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری انتخاب گردید. سپس در پایان جنگ، برای سر و سامان دادن به وضعیت شهر مقاوم دزفول و بازسازی منطقه بعنوان فرماندار آن شهرستان منصوب شد. خدمات صادقانه ، تلاش های پیگیرانه و مستمر به مردم آن سامان در مدت ۵ سال ، سبب شد بعنوان فرماندار نمونه شهر مقاوم و نمونه دزفول در زمان ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین هاشمی‌ رفسنجانی انتخاب گردد.

با توجه به شرایط خاص و مشکلات ناامنی در استان کردستان به ویژه در جاده‌های استان و فعالیت گروه‌های ضد‌انقلاب ، مأموریت خدمت در سمت معاونت سیاسی و امنیتی استان کردستان به وی سپرده شد که بعد از حدود چهار سال تلاش ، برنامه ریزی دقیق و استفاده از نیروهای بومی بحمد‌اله امنیت در منطقه برقرار شد.

بعد از پایان مسئولیت در استان کردستان، بعنوان مدیرکل امور اقتصادی بنیاد مستضعفان ، امور مربوط به برنامه ریزی ، توسعه و اداره امور شرکتهای بنیاد به وی محول شد و نهایتاً در این سمت نیز مدیر نمونه بنیاد مستضعفان شناخته شد.

در سال ۱۳۸۳ به سمت معاونت برنامه‌ریزی و امور اجرایی دیوان محاسبات کشور منصوب شد و به مدت ۴ سال در این مسؤلیت خطیر به نحو احسن در پیشبرد امور تلاش نمود ؛ بازید ها و سرکشی های مستمر ایشان از دستگاه های استانی جزء شاخصه‌های ارزشمندشان در دیوان محاسبات کشور بود.

اما مسؤلیت استانداری کردستان و خدمت صادقانه به مردم محروم کردستان در سال ۱۳۸۹، نقطه عطفی در تاریخ ۳۵ سال خدمت صادقانه علیرضا شهبازی است. چهار سال تلاش خستگی ناپذیر، پیگیری‌های مستمر، ایجاد هماهنگی و همدلی، از بین بردن جو ناامنی و ناامیدی در منطقه، ارتباط نزدیک و چهره به چهره با مردم منطقه و سرلوحه قراردادن روابط انسانی در مدیریت خود ، حضور در مجالس جشن ها و مناسبات مختلف ، چهره‌ای مردمی از وی به نمایش گذاشت که در نهایت بعنوان استاندار نمونه، نشان درجه سه خدمت به ایشان اهدا گردید.

جلسه تودیع شهبازی در کردستان و بدرقه بی‌نظیر مردم کردستان در خیابان‌های سنندج به ویژه در فرودگاه سنندج، خود نشانگر موفقیت‌های وی در مسؤلیت استانداری است ؛ بطوریکه شهبازی در حال حاضر نیز در قلب اکثر مردم کردستان جای دارد. اجرا و اتمام تعداد زیادی از پروژه‌های استان از جمله طرحهای عمران شهری در تمامی شهرهای استان و ده‌ها پروژه مشارکتی با حضور مردم نتیجه ثمربخش مدیریت مردمی وی در کردستان میباشد.

دیدگاه شما