تازه های سایت

کد مطلب: 40320
9. بهمن 1398 - 10:45
کارشناس امور فرهنگی و روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی نهاوند از اعزام ۱۰۳ مبلغ به مساجد این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی ترکاشوند اظهار کرد: به منظور تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) سبک زندگی فاطمی یکصد و سه مبلغ در ایام فاطمیه به مساجد نهاوند اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این مبلغان از هفته گذشته به مساجد و مدارس نهاوند اعزام شدند و تا سه روز بعد از شهاددت حضرت فاطمه در مساجد به تبلیغ سبک زندگی فاطمی می‌پردازند.

کارشناس امور فرهنگی و روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: مردم ولایتمدار نهاوند فردا همزمان با شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در قالب دسته‌های عزاداری و هیئات حسینی در خیابان‌های شهر از محل مسجد شهیدحیدری تا مصلی نماز جمعه نهاوند به عزاداری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ما برای داشتن زندگی سعادتمندانه، به قرآن و سیره ائمه(ع) نیازمندیم افزود: احادیث نبوی در جامعه امروز گره‌گشای گرفتاری‌های ماست و در فضایی که دچار آسیب‌های اجتماعی از جمله آمار بالای طلاق هستیم نگاهمان باید به زندگی و سیره اخلاقی حضرت فاطمه(س) متفاوت باشد تا بتوانیم با الگوگیری از نوع اخلاقیات این بانوی بزرگوار به زندگی خود سر و سامان دهیم.

ترکاشوند گفت: خداوند حضرت زهرا(س) را «کوثر» می‌داند که به معنای خیر کثیری است که میزان این خیر مشخص نیست، خداوند همه دنیا با نعمت‌هایش را متاع قلیل می‌داند اما اخلاق پیامبر اسلام (ص) و حکمت و معرفت معنوی را خیر کثیر معرفی می‌کند.

وی بر ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه اشاره کرد و افزود: گسترش آموزه‌های فاطمی بدون تردید نیاز امروز جامعه دینی و اسلامی محسوب می‌شود و اهمیت آن در کشور ما دوچندان خواهد بود.

وی ولایتمداری از دیگر شاخصه‌های دخت گرامی پیامبر اسلام دانست و گفت: ولایتمداری، دوری از تجملات، دفاع از ولایت، ایثارگری، صداقت و پاکی از ویژگی‌های آن بانوی بزرگوار اسلام است که ما باید آنها را در بین نسل جوان جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما