تازه های سایت

کد مطلب: 40252
2. بهمن 1398 - 6:05
کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: در پی ورود یک سامانه بارشی به آسمان استان، پیش‌بینی می‌شود از امشب بارش برف همدان را فراگیرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد حسن باقری شکیب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با بارش باران، ریزش برف، مه و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه از شامگاه سه‌شنبه آغاز می‌شود و بعدازظهر چهارشنبه با ریزش برف به اوج خود می‌رسد.

باقری‌شکیب با بیان اینکه این سامانه موجی از هوای سرد را وارد استان می کند، عنوان کرد: در پی فعالیت این سامانه دمای هوای بیشتر نقاط استان کاهش یافته و دمای کمینه برخی از نقاط به ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

وی ادامه داد: این سامانه از شمال غرب و از ناحیه اروپای شرقی وارد همدان شده است و دمای پایین این سامانه احتمال ریزش برف را قوی‌تر می‌کند.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه این سامانه روز پنجشنبه به تدریج از آسمان استان خارج می‌شود، ادامه داد: از روز جمعه سامانه جدید بارشی همدان را فرا می‌گیرد.

وی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی افت شدید دمای هوا، یخ زدگی سطح معابر، کولاک در گردنه‌ها و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری‌شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه این شهر چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما