تازه های سایت

کد مطلب: 40251
2. بهمن 1398 - 6:02
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بر لزوم افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در شهرستان نهاوند تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جهانشیر در جمع اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان نهاوند اظهار کرد: امروز یکی از اهداف سمن‌ها آموزش مطالبه گری صحیح و هدفمند است لذا باید در فرصت موجود حداکثر بهره را از این ظرفیت برد.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت و وزارت ورزش و جوانان به توسعه کمی و کیفی سمن‌ها در کشور است، گفت: بر اساس برنامه مدون موجود به ازای هر ۵ هزار نفر در هر شهرستان باید یک سمن وجود داشته باشد که این مهم در استان همدان و ادارات شهرستان‌ها در دستور کار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند باید بر اساس این برنامه دارای حداقل ۲۰ سمن باشد، گفت: در حال حاضر شهرستان نهاوند ۵ سمن در حوزه‌های مختلف اجتماعی دارد که این تعداد تا پایان نیمه اول اسفندماه باید به حداقل ۲۰ سمن افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید سیاست‌های تشویقی برای ثبت سمن در مناطق کم برخوردار شهرستان و همچنین آموزش و همراهی دبیران سمن‌ها برای ثبت توسط مسئولین معاونت جوانان اداره کل در دستور کار قرار گیرد.

جهانشیر تصریح کرد: ازآنجاکه حوزه جوانان بسیار وسیع است روزهای سه‌شنبه به این بحث اختصاص داده‌شده که خوشبختانه با همراهی معاونت جوانان هر هفته در شهرستان‌های استان همدان برای پیگیری امور مربوط به این بخش حضور پیدا می‌کنیم چراکه توجه و هزینه برای این مهم سرمایه‌گذاری برای آینده و آیندگان است.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان نهاوند نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۵ سمن ثبت‌شده در شهرستان نهاوند فعالیت دارند و ۱۲ سمن دیگر نیز در دست ثبت هستند.

مهرداد سعدی نژاد با اشاره به تخصیص اعتبار ۲۰ میلیون تومانی به‌حساب سمن‌های فعال شهرستان از سال ۱۳۹۶ تاکنون، گفت: امیدواریم با حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و مسئولین شهرستان در این حوزه، شهرستان نهاوند بتواند آن‌چنان‌که شایسته است در این حوزه قدم بردارد

رئیس ورزش و جوانان شهرستان نهاوند تصریح کرد: بحث مهمی که امروز باید موردتوجه دبیران و اعضای سمن‌ها باشد فعالیت در حوزه تخصصی و عدم ورود به مباحث حاشیه‌ای است چراکه به سرمایه اجتماعی آسیب وارد می‌کند.

دیدگاه شما