تازه های سایت

کد مطلب: 40062
15. دى 1398 - 8:52
به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مردم نهاوند در حضوری باشکوه در سوگ آن شهید والا مقام به عزاداری پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مردم نهاوند در حضوری با شکوه در سوگ آن شهید والامقام به عزاداری پرداختند.

مردم این شهرستان اعم از زن و مرد و پیر و جوان  در قالب هیات‌های عزاداری از صبح امروز به صورت سینه‌زنی و سردادن نوحه در سوگ سروار رشید اسلام سوگواری و نوحه‌سرایی کردند.

مراسم عزاداری هیات‌ها از میدان ابوذر این شهرستان آغاز شد و مردم نیز با پیوستن به آنان بر شکوه این مراسم افزودند.

در بین عزاداران زنان و مردانی بودند که با نوحه‌خوانی مداحان و شعارهای استکبارستیزی در سوگ شهید سلیمانی و به یاد فداکاری‌های او اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند.

شرکت‌کنندگان در مراسم با فریاد «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز سردار رشید ما با شهداست امروز» مهدی صاحب‌الزمان تسلیت تسلیت را سر داده و بر ادامه راه او تاکید کردند.

نواختن مارش عزا توسط گروه موزیک هیات‌های حسینی این مراسم را محزون‌تر و حسینی کرده و غم و اندوه را در بین عزاداران حاکم کرده بود.

همچنین عزاداران پس از عبور از خیابان‌های سطح شهر به طرف مصلی حرکت کرده و در این مکان عزاداری کردند.

قابل ذکر است که روز گذشته گروه‌های مختلف مردمی پس از شنیدن خبر شهادت سردار سلیمانی با حزن و اندوهی برخاسته از ارادت به آن شهید بزرگوار حضوری چشمگیر و با شکوه در نماز جمعه داشتند و پس از آن در راهپیمایی ضد آمریکایی شرکت کردند.

گزارش‌ها حاکی است که شب گذشته نیز مراسم سوگواری همراه با زیارت عاشورا در مساجد برخی روستاها و هیات‌های حسینی سطح شهر برگزار شده و امروز نیز  مراسم گرامیداشت در شهر برزول و چندین روستای دیگر برگزار می‌شود.

بر اساس تماس‌های مردمی طی روزهای آینده نیز با توجه به نزدیک بودن ایان فاطمیه مراسم سوگواری سردار سلیمانی در مناطقی از شهر و روستاهای نهاوند منعقد خواهد شد.

 

انتهای پیام/ 3140/

دیدگاه شما